Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Utredningen vår tok ca 7 mnd, men synes det virker som om di fleste må vente myyye lengere på en diagnose.
Lineberta :) Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Fra vi kom til på BUP så tok det 1 år,men det var verre å bli trodd på syntes jeg.. De mente han bare hadde uspesifikke adferdsproblemer.. Så i 6 år slet jeg med å bli trodd.. Jeg koblet inn Barnevernet og da begynte ting å skje utrolig nok.. Gjennom de har vi nå støttekontakt til gutten.. 6 timer i uken fikk vi og var visst veldig heldig
Småbarnsmor og mormor Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Vi tok utredningen privat. Det tok ca 2 mnd fra vi søkte til vi fikk time. Han var til div prøver i 2 hele dager også tok det 14 dager før vi fikk diagnosen.
Gjest Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Gutten vårres var innlagt på habeliteringen i 3 dager. Vi fikk diagnosen på dag 2. Har egentlig vært heldig trur jeg, men han har så mange tydelige tegn på diagnosen
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 19. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2006 Glemte og skrive at det tok ca 7 mnd fra vi sa i fra om at vi var bekymret for henne til vi var ferdige. I løpet av denne perioden var vi innom PPT, Leger, Sykehus og BUP da.)
Gjest Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Det varl ang venteliste på å komme inn på BUP. Men når vi først var kommet innenfor fikk han diagnosen på 3-4 mnd. De var igjennom mange ulike tester. men det tok jo også litt tid med utprøving av medisiner. Hvor vi da prøvde 3 uker, hvor vi ikke visste hvilke uker som inneholdt medisin, og hvilke som ikke inneholdt.
svimlevimle Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 det tok bare 1mnd fra vi kom til bup og til han fikk diagnose. men vi har hatt mistanke lenge og mye forarbeid var gjort i bhg og ppt. de var ikke i tvil naar de fikk se han, hadde faktisk bare 3 samtaler...
Aga:-) Skrevet 27. april 2006 #9 Skrevet 27. april 2006 Hei! Jeg jobber som psykolog i BUP og har som hovedområde å utrede for hyperkinetiske forstyrrelser (adhd).. Mange opplver nok at det tar lang tid å få diagnosen, men som oftest er det jo fordi det tar lang tid å stå på venteliste hos de forskjellige instansene. I gjennomsnitt bruker jeg kanskje tre måneder på å avklare om det er denne signosen som ligger i bunn, eller om det er andre årsaksforklaringer. Det er jo selvfølgelig vanskelig å finne ut av i mange situasjoner, men som noen over her skrev er ofte mye gjort av førstelinjetjenesten. Hovedmålet til psykisk helsvern (tidligere benevnt som psykiatrien) er jo nettopp å kvailtetssikre arbeidet som gjøres på en god nok måte samtidig som ikke folk skal vente lenge på å få en avklaring.
Gullet0*Nr 6 er på vei* Skrevet 27. april 2006 #10 Skrevet 27. april 2006 Hos oss tok det nesten 1 år før vi fikk diagnosen ADD, men det har også sammenheng med at de testet han for andre ting også....min sønn på 6,5 år er fryktelig komplisert
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #11 Skrevet 27. april 2006 Må bare spørre hvordan dere gikk frem for å få det privat, og hvor tok dere det. Må man betele det selv da? Hvor mye ca?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå