Gå til innhold

Hvor lang kan man forvente at innkjøringsperioden i en ny barnehage skal være for barna?

Anbefalte innlegg

Vi flyttet i midten av desember, og det innebar selvfølgelig bytting av barnehage. Ennå nå etter 4 mnd har ikke barna på 6, 4.5 og 3 år klart å tilpasse seg, de savner vårt gamle hjemsted og deres gamle barnehage. Men det ligger såpass langt unna at vi ikke kan besøke det ofte (90 mil). Eldstejenta gråter og er sur hver dag, og sier hun vil flytte hjem. Mellomstemann sier ikke så mye, men hvis vi spør så sier han også at han vil flytte hjem. Hvor lenge kan vi forvente at det kommer til å være slik?

Fortsetter under...

Jeg har flere venninner som ble revet opp fra nærmiljøet sitt ved flytting som er bitre den dag i dag!!!!!

Så jeg vet ikke jeg...Som man reder, ligger man er det dèt heter?

Brutalt å røske opp barna fra miljøet sitt, ville ikke jeg gjort i hvert fall!

Ny BARNEHAGE ville de nok blitt vant til på en uke (om de går hver dag). Men nytt HJEMSTED tar den tiden det tar til de får nye venner. Prøv å få med noen hjem til dere fra barnehagen eller invitter nabo-barn inn.

Hei, det er ikke uvanlig at en innkjøring kan ta lang tid i en barnehage. Alt fra en uke til et år! Alle barn er forskjellige og det kan være mange grunner til at de ikke finner seg til rette. Jeg ville tatt opp dette med barnehagen, og kanskje man finner ut av det. Er viktig som foreldre også at en ikke viser selv at man er usikker etc...

Lykke til videre!

• 1 måned senere...

For en utrolig frekk måte å svare noen som er i en fortvilet situasjon! Du har jo ingen mulighet til å vite hva du ville gjort i denne situasjonen, du vet jo ingenting om årsakene til at denne familien flyttet! Det må da være mulig å gjøre en liten innsats for å sette seg inn i andre menneskers situasjon, før man svarer på en slik bedrevitende måte...

det er nok bytte av hjemsted som er vanskelig, ja.

jeg hadde en sånn flytting da jeg var liten, og det tok nok 6 mnd til ett år før alt var helt greit.

disse barna er så store at de har jo venner de er glad i og husker og savner. at de ikke glemmer dem de er glade i "på et blunk" er jo en god ting!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...