Gå til innhold

kynnere og rier

mamma elefant

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen hjelpe meg?

Jeg er gravid for 2.gang, har to uker igjen og er livredd for at jeg ikke skal skjønne at kynnere har gått over til rier og at fødselen er i gang. Noen kaller det kanskje fødselsangst....... samme det.

med førstemann lå jeg på sykehuset med svangerskapsforgiftning og ble satt igang, veldig kontrollert....

Har hatt kynnere siden november/desember og er ganske vandt til dem....

Kall meg dum den som vil, men jeg lurer allikevel.

Gleder meg/oss veldig til det skjer noe

HJELP MEG

Fortsetter under...

Hei hei!

Ikke bekymre deg om det, tro meg du skjønner med en gang at riene ikke er falske :o)

Hadde akkurat samme angsten med min nr to siden jeg gikk med konstante kynnere i 4mnd. De ekte riene er mye kraftigere og intense, i tillegg til at du kan ta tiden mellom de og se om de kommer tettere. Dette funker ikke med kynnere. Håper du ble litt klokere :o)

Lykke til!

Hei!

Jeg spurte jordmor for en tid tilbake om hva som skiller kynnere og rier siden jeg er gravid med tvillinger og vil måtte skynde meg til sykehuset hvis de skulle komme alt for tidlig. Hun svarte da at kynnere sjelden er så regelmessige som rier. En kynner som kommer når du sitter/ligger vil ofte gi seg hvis du reiser deg og går litt. Og en kynner som kommer når du står eller går vil ofte gi seg hvis du setter deg ned/ legger deg. I tillegg er rier ofte forbundet med noe murring i korsryggen, det som av noen blir beskrevet som menssmerter.

Håper det kan hjelpe deg litt. Og du er IKKE dum! Forhåpentligvis vil både du og jeg kjenne forskjellen når alvoret starter. Du er heldig som bare har to uker igjen, for hvis fødselen starter nå så er jo babyen din godt moden for livet utenfor den trygge livmora di.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...