Gå til innhold

Har ikke diagnosen ennå, men........

Anbefalte innlegg

Gutten min er under utredning, ser frem til å få noen svar på ting, men det tar tid ser det ut til.

Noen som har gode råd og erfaringer å dele, føler meg helt utslitt psykisk for tiden. Går å kjefter og maser hele dagene omtrent, men det hjelper jo ikke stort for han reagerer jo ikke uansett..........huff ikke kjekt dette, føler meg ikke akkurat som verdens beste mor nei......

Blir bra å ha et forum som dette å dele tankene sine med andre:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4789739-har-ikke-diagnosen-enn%C3%A5-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,hei.

vet akkurat hvordan du har det og hva du går gjennom.

Om jeg har så mangen råd som hjelper deg vet jeg ikke.

Kommer jo helt an på hvordan han oppfører seg og hva dere sliter mest med.

Dersom det er å få han til å høre etter og gjøre ting så kan det være lurt å gi korte enkle beskjeder.

Ett barn med ADHD har problemer med å få med seg en lang beskjed, da husker de gjerne begynnelsen av det du sa eller slutten.

Vær presis med hva du skal frem til og prøv gjerne å ha øyekontakt når du snakker med han.

Det hjalp iallefall for meg.

Ikke "press" barnet til ting og ikke forvent for mye av han.

Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten din er da så det kan jo være litt vanskelig å gi "råd".Alle barn er jo også forskjellig, så også adhd barn.

Bare spørr om det du lurer på så skal vi nok prøve å hjelpe deg så langt vi kan :-)

Lykke til

• 2 uker senere...

er han til utredning for ADD eller ADHD.

mine 2 største er på utrednig for begge disse

hun på 8 for ADHD og hun på 6 for ADD.

hun på 8 er en smart unge.trenger ikke hjelp på skolen fagene og er best i klassen.lærerene og psykologene sier hun har en tankegang på lik linje som en 10 -11 åring.

men hun har et raseri som ikke ligner noe.hun er utrolig rasslaus og hyper hele tiden...skarvler i ett sett osv.

hun på 6 er under utredning for ADD.hun er en unge som er blitt stemplet som lat.glemsk og sløv

hun er rolig.sier nesten ingenting.glemmer beskjeder og andre ting.bryr seg ikke om noe.

er det noe vi har lært så er det det at det hjelper ikke å rope og kjefte hele dagen på barna...man kommer ingen vei med det.

her i huset passer vi på å få øyenkontakt med den vi prater med.og hun på 6 som glemmer alt til daglig,må gjenta det vi sier vist det er en beskjed hun skal føre vidre.

hun må se på meg igjennom en samtale eller om jeg snakker til henne på en bestemt måte.hun må bekrefte at hun høre meg.

hun på 8 som blir så sint for ingenting snakker vi rolig til med lav stemme...bekrefte henne at vi hører henne...f.eks ...jeg hør at du vil ut no..men det kan du desverre ikke...huff ble du lei deg no...ja det er så dumt at du ikke får gå ut osv

dette fungerer veldig godt for oss som foreldre og for barna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...