Gå til innhold

3-hjulsykkel... når kan de starte med det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk en sykkel av farfar nå i påsken til vår tulle på 14 mnd.

Den er beregnet på barn fra 10 mnd. Setet kan settes i to posisjoner - foran eller bak, pedalene kan 'disables', man kan vippe ut fotstøtter, det er et langt foreldre-håndtak bak som svinger forhjulet, det følger med en stiv sirkel til å ha rundt barnet, og seler. Den er ganske 'plastikk' og litt skranglete, men det var stor suksess. Foreløpig dytter vi henne rundt, og etterhvert så kan hun prøve seg på pedalene.

Ta en tur til butikken og se hva som finnes :-)

Poden vår er 2 år i desember. Han har kjempestor glede over 3-hjuls-sykkelen og traktoren sin (den minste str...).... Selv om han ikke skjønner det å trø rundt enda. Vi har festet et rep og drar han etter oss. Det er saker! (......Da blir jo føttene med rundt og han "trør", så det blir nok ikke lenge før det går ved egen hjelp.... Øvelse gjør mester!)

Traktoren har han hatt siden han var ca 7 mnd og den er de av lekene han har lekt aller mest med......

Annonse

Min erfaring fra min eldste gutt og venners barn på samme alder, er at de som oftest ikke klarer å få til å trø, altså skjønner hva de skal gjøre, før de er rundt 2 -2 1/2 år, noen enda senere også. Klart det finnes noen som får det til før, men det er nok mest unntakene, det kunne de bekrefte i barnehagen også da jeg bekymret forhørte meg der da min eldste var nesten 2 år og ikke klarte det ordentlig enda. Men, selv om de ikke får til å trø, så er det jo kjekt å sitte på sykkelen da, og kanskje skubbe seg forover med tåspissene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...