Gå til innhold

Noen som prøver på nummer 3 her/eller har 3 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så smått begynt å "trene" for å si det slik:)Men klarer liksom aldri å bli helt sikre på om vi virkelig ønsker det. Litt vansklig å forklare,men tenker på økonomien,om vi får nok tid til tre barn osv.Minstejenta er 17 mnd og eldstemann er 7,5 år,man han krever en del på mange områder.Men vi tenker lekekamerat til den yngste og har lyst til å ha tre barn.De vi har nå går godt sammen og koser seg i hverandres selskap!Noen med erfaringer eller tanker og dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde omtrent samme aldersforskell som dere. Den eldste var nesten fem da vi fikk nummer to. Og akkurat som dere ønsket vi oss en til. Og da hun kom etter to år skjønte vi hvorfor. Tre var perfekt. Nå har vi fått en til, og det er en skikkelig attpåklatt. Fire er også supert.

Skrevet

Vi har tre! -og tanken på 4 er ikke heeelt fremmed...:)

Våre er 9, 5 og knapt 1 år. De to eldste har et helt unikt samhold. Leker fint sammen, og ønsker gjerne å dele rom når kvelden kommer! De er raus med kos og klem til hverandre, og sier fine ting til hverandre. Slik er de til minstemann også, slik at jeg tror nok han definitivt blir en del av "klubben" etterhvert:))

Økonomisk var spranget fra 2-3 ikke særlig merkbart, men om nr 4 kommer, ja da må vi nok skifte bil...

Og jeg synes ennå vi har god tid til hvert enkelt barn. Er nok ikke særlig rammet av tidsklemma, bor landlig til, gåavstand til barnehage skole/jobb osv.

Synes absolutt overgangen fra 0 til ett barn var størst, deretter til 2. Det tredje føles kun som bonus:)) Kan anbefales!!

Skrevet

Vi har to, en på 1 og en på 3 år, og vi ønsker oss nr. 3 snart. Vi klarer økonomien, men blir litt knabert mens de er barnehagen/SFO. De to vi har leker utrolig fint sammen allerede nå og vi har vært heldige siden de ikke sloss eller er spesielt sjalu på hverandre. Vi ønsker oss nummer tre dels for at ungene skal ha mer enn bare det ene søskenet når de blir voksne. Er jo så mye som kan skje ila et liv. Men vi ønsker også et barn til fordi vi er så glade i barna våre og gjerne vil ha en til å være like glad i.Vi tror vi får tid nok til tre barn siden de blir så like i alder og dermed "avlaster" ifht at de kan være nye sammen. Men vi forbereder oss på noen svette, arbeidssomme år med tre småbarn i hus!!

Skrevet

Vi har 3 barn.. Fikk de to eldste med knapt 2 års mellomrom. Etter nr.2 var vi egentlig fornøyde. Det var ganske travelt synst vi. Men etter som tiden gikk kom tanken på nr.3 stadig frem.. Og vips så kom han. De to eldste er 7,5 og 5,5 år nå, mens minsten er 14 mnd. Det er ikke så mye forskjell på 2 eller 3 barn synst jeg. Men nå er det nok for vår del.. Ikke det at jeg ikke kunne tenke meg flere, men de skal følges opp også. Synest 3 er perfekt jeg!

Skrevet

Har også tre barn, 7,5 år og 5,5 år,og minsten på 13 mnd,det går veldig bra,har mye hjelp i de største som gjerne tar i et tak..

Kunne godt tenke meg en til,men det er nok stopp nå ja..Mest fordi pappan jobber offshore,og det er ikke enkelt å være så mye alene..

Er selv fra en søskenflokk på 6, så utrolig kos med mange søsken nå når alle er voksne.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...