Gå til innhold

Hjertelyd hos tvillinger

Ellen+to små

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei!

Du har kanskje allerede fått høre begge? Da var jeg var på første UL (uke 8) var det veldig lett og se at det var to, og hun skrudde først på lyden på den ene og deretter på den andre. Vet ikke hvordan hun fikk det til, men det funket ihvertfall. De hadde minst like rask puls som jeg har for tiden ...

Hilsen Ingrid

Speaking of rask puls.. er det vanlig å ha det når man er gravid med tvillinger? Gjør svangerskapet at pulsen blir raskere? Jeg syns nemlig at jeg har fått raskere puls i det siste. Nå vet ikke jeg hva pulsen skal ligge på til vanlig, kanskje det bare er det at jeg kjenner den så mye bedre?!

Ting blir vel tyngre, så det er vel naturlig at pulsen øker ifbm bevegelse og sånn, men den kan plutselig merkes bedre sånn uten mye bevegelse også. Har hvertfall merket det når jeg har drukket kaffe, eller spist noe salt.. Dette er kanskje ikke bra? Jeg aner ikke.. er det noen andre som gjør det?

Hei,

Pulsen min er også veldig rask i perioder. Det er ubehagelig, selv om jeg ligger rett ut og hviler så dundrer det avgårde så jeg nesten føler at det må synes fra utsiden. Jeg har kjent det både i halsen og i brystet, det er slitsomt. Men leste at dette bl.a. oppstår når blodtilstrømningen etableres (første trimester tror jeg), så kanskje det blir bedre etterhvert?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...