Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 har en venninne som virker så usikker på seg selv som mor. hele tiden skal hun ha datterens oppmerksomhet, hun skal være den beste (altså moren) i forhold til faren og ser hun at datteren gir andre oppmerksomhet kommer hun nærmest løpende for å være den datteren smiler til... datteren er nå litt over ett år og selvstendig og flink, men denne moren er så slitsom å være rundt. moren herjer hele tiden med ungen for å få hennen til å le osv, det er roping og skriking for å få oppmerksomhet fra barnet. hun anerkjenner aldri at barnet liker andre voksne, da er det de voksene som er ivrige på hennes unge. hun kjefter på mannen sin hele tida, alt han gjør er feil og dumt og ikke kan han ta seg ordentilig av barnet heller. dette er så kjedelig å se på og vi omgås ganske mye da vi har barn begge to (og som par) og ellers er nære i omgangskrets fra før. jeg synes synd på venninnen min og har kommet frem til at hun sikkert er usikker på seg selv på en måte. hun har aldri vært i jobb og har heller ikke fullført skole av noe slag så kanskje hun er veldig opptatt av at dette skal være perfekt kanskje. et lite hjertesukk dette bare, etter en slitsom påske med denne dama. det er jo vanskelig å si noe også, men hva ville dere gjort?? velger å være
Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 For meg kan det høres ut som kvinnelig AD/HD. At hun ikke har fullført skole av noe slag gjør at mistanken min økes. Du kan lese mer om dette diverse steder på Internet, søk på kvinner og AD/HD. Men hva du skal gjøre, det vet jeg jammen ikke. Det er noe som heter bekymringsmelding..., kanskje du kan snakke med dem på PP-tjenesten i kommunen. Der kan du være anonym. Etter min mening må du ikke finne på å si dette til henne selv. Les alt du kan om dette og se om du tror det kan stemme. Du kan snakke med legen din og høre hva han/hun mener du kan gjøre. Det er en lang og tidkrevenede prosess å evt få en slik diagnose. Hilsen ei som har litt greie på dette.
Gjest Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Tja... det virker som hun har et stort behov for å bli sett, og for å bli elsket(og da spesielt av datteren). Jeg synes ikke dette minner om AD/HD, men at hun derimot er en noe umoden mor som ikke helt klarer å sette sine egne behov til side. Hva du kan gjøre med det er vanskelig å si. Har dere et nært forhold? I såfall kan du snakke med henne om morsrollen, og hvordan hun synes hun fungerer i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå