Gå til innhold

Mammaen pumper, kor er babyen?

Anbefalte innlegg

Det lurer eg på...

Har vore bortskjemt i påska med at mannen kunne ta lillebror (og jentene) når eg måtte pumpe (pumper til alle måltid sidan lillebror ikkje tar puppen). Men no må eg begynne å ha han med meg igjen, og sit då i vippestolen med sidan av meg (og leiker kanskje m leikestativet). Men han er jo ikkje alltid fornøgd med det, og må då sitte og småsutre- mens eg vugger på han og gir han smokk (han er ikkje svolten, sidan han alltid får flaske før eg pumper meg). Ofte så sovner han jo etterkvart

Korleis har dere andre pumpere hatt det når det gjeld å pumpe, samtidig som dei små også burde få oppmerksomhet? Erfaringer? Nokre gode tips? Eg må jo pumpe meg for å holde produksjonen oppe..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4788792-mammaen-pumper-kor-er-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte å ha han i stolen/i senga/på gulvet jeg.. Innen rekkevidde liksom. Gikk bare bra det. Om de sutrer litt får en prøve å putte i smokken eller vugge litt og snakke litt.. Nå må det nevnes at lillegutt her tidlig ble veldig glad i tv`n, så der kunne han sitte mens jeg pumpa..

Kor gammal e badne ditt? Tenkte eg sko få litt inspirasjon.. Har pumpa i 9 veker nå og e egentlig lei... Mi er snart 4 mnd. Hun ligger i vogga mens jeg pumper for da når jeg henne med tutten, samtidig som jeg kan lee på vogga med foten... Til å begynne med pumpa eg kvar 3.time, men nå pumpe eg mellom kvar 4 og 6 for eg har ikkje nok uansett. Hu ete 150 x 6, av og til 7, så det klare eg ikkje. Får ut ca 600 på 4 pumpinger og gir Nan i tillegg.

Har en mann i Nordsjøen så eg gjorde ikke annet enn å pumpe, mate og vaske/koke når han var vekke.

Imponerande at du som mamma til 3 orke å pumpa - det står d respekt av!

Tvilling 73:

Takk for det :)

Gutten min er snart 9 veker, og eg har pumpa meg i 8 av dei. Til no har eg hatt meir enn nok melk til han (pumpa meg etter kvart måltid han hadde), men no når eg har økt mengda han får går det berre akkurat trur eg. SÅ dei siste dagane har eg hatt økedager ;) Pumper meg ca annakvar time, og eg merker at produksjonen min har økt. I dag så har han td fått 150 ml 6 gonger, og ein gong 80 ml. Mens eg har pumpa meg 8 gonger (har stort sett fått ut ca 150 ml kvar gong.)

Går stort sett fint å pumpe ( men er jo litt styr når eg er i byen, på besøk og å måtte sitte oppe ein gong om natta), har små perioder eg er litt lei- men har ikkje samvittighet til å gi meg. Vil jo at han skal få den beste melka, sidan eg likevel har nok :)

Skjønner at det tar på å pumpe, når du er så mykje aleine i perioder. Du er flink!

Annonse

Åjo! Veldig forstandig du også. Står masser av respekt av alle som pumper og styrer for å få i barna morsmelk. Virkelig..! :o)

Her har jeg også 2 fra før, så det er tidsbruken som gjør alt så komplisert. Men jeg skal iallefall gjøre et ærlig forsøk og ta en dag om gangen...! :o)

He he takk d va fint :-)

Kan du ikkje pumpa 3-4 ganger i løpet av en dag, og bruka Nan på resten? Eg skal på sikt satsa på bare morgen og kveldspumping. Drive å bygge meg litt ned i og med at eg blei veldig lei av d hele... Vi får se..Hadde eg hatt nok t fullamming hadde eg fortsatt.. Mi er jo 4 mnd øyeblikk så då føle eg me e øve den værste "faren" på en måte..

Du e himla flink visst du klare d med 2 ungar til! Det har eg tenkt at eg ikkje hadde klart, men selvfølgelig alt går når d må gå... hadde nok satsa på å gi morsmelk de første 3 mnd hvertfall. Eg hadde jo masse melk første mnd og hu tok pupp men så mista jeg masse melk pga stress så da kom pumpen fram...hun ville ikke ha pupp når melken forsvant. Hu e så veldig utolmodig...Kor gml e din?

• 2 uker senere...

Hei! Jeg har trillinger på 5 måneder, dem er født 10 uker før tiden så har aldrig helt fått til ammingen. Det jeg gjør er at jeg pumper meg mens dem spiser. Da ligger dem på sengen, litt på siden og får flaske som jeg lagt en t-skjorte under for å få den litt på skrå. Jeg sitter på sengekanten ved siden av dem og pumper meg. Veldig praktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...