fruhc80 og Linnea Skrevet 21. april 2006 Forfatter #26 Del Skrevet 21. april 2006 takk takk leste innlegget ditt fra legen..........grattis!! utrolig hyggelig å høre at du ble så godt tatt vare på. ble nesten litt "misunnelig". legen min sjekket ingen ting han, bare sa, vi ses i juni. Tok jo blodprøver når jeg hadde forrige sa i januar, men han har værken tatt blodtrykk eller noe....så satt igjen med føelsen av at de ikke sjekket noe før 12 uker..... kjempe kos at du får tidlig ultralyd da gjør de det der? er kjempe spent på min på tirsdag, håper han har litt mer info å gi meg. tok du gu siden hun flyttet deg frem eller? hehe......henger ikke helt med på åssen alt fungerer går du til lege her i drammen? legen min sa jeg ikke trengte å gå til jordmor, men det har jeg veldig lyst til, i og med at legen min er mann med stor M..... en gang måtte jeg si til han at ok, men tross alt så har jeg hatt mensen siden jeg var 14 så det vet jeg, og regner ikke med at du har hatt det.......så da lo han da Må man bestille jordmor selv? har veldig lyst til å ha i drammen så slipper det bli så mye kjøring. siden jeg kommer fra asker, har jeg legen min på nesbru og gyn i sandvika og da slipper jeg den ekstra kjøringen hvis jeg har jordmor her nei, det var kjempe koselig å høre at du var ble så godt tatt vare på tusen takk for mat-tipsene ble faktisk litt sulten selv om jeg akkurat har momset i meg en rett i koppen suppe og det hjalp faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 21. april 2006 #27 Del Skrevet 21. april 2006 Nei jeg må ta UL i Skien - for det var der jeg var da jeg ble gravid og skulle inn til LAP...og da er det dumt å miste den muligheten til UL så tidlig..... Er ikke mange plasser du får - uten at det er noe galt. Hun brukte en terminkalendar som er litt mer nøye enn nettsidene ;o) hehehee.....som jeg sa at jeg brukte....hun sa med en gang, mens hun beregnet at jeg var nok lengre på vei..... Legen min holder til i Sande hvor jeg bor - kjempekoselig folk. Og 3 min kjøretur.. Hun sa jeg kunne velge å gå annenhver gang til JM og henne eller bare en av oss - men mange valgte annenhver. Og så lenge hun er så ok som hun er så er det helt ok for meg. Jeg må uansett til henne av og til pga. prøver. Jeg bestiller time hos JM selv...hun må bare komme seg tilbake først ! hahahaha......menn tar kanskje litt lettere på det....min lege var jo gravid selv og kunne snakke om egne erfaringer og hadde venner som var gynokologer og fortalte om det. Det skal hjelpe å spise når man er kvalm, men pass på hva du spiser ! Så det ikke blir fet mat hver gang....jo sunnere du spiser - jo mer tærer det på fettlagrene med en gang du ammer ) Hehehe....så jeg skal forberede meg og ende opp tynn når jeg ammer ) Jo mindre fett det er å ta av jo lettere er det å få vekk det overflødige du hadde før du ble gravid !! Hahaha....Men du må spise nok og sunt under svangerskapet - men de anbefaler masse grønnsaker og frukt - så det spiser jeg og mer fiskemiddager....Ikke for mye fisk !! Prøv den grønnsaksretten - kjempedigg !! Du kan også strø over rista sesamfrø ...nam nam.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 21. april 2006 Forfatter #28 Del Skrevet 21. april 2006 hei kanskje ett dumt spørsmål.....men hva er LAP? ja, jeg har merket det, at det hjelper å spise, men ønsker ikke å legge på meg pga masse frotsing i mat så er ganske bevisst tok ett eple før i dag, og nå tok jeg meg en yoghurt av fruktose, også ble det suppe før i dag lønner seg å spise lite, men ofte sånn at jeg hele tiden holder kvalmen i sjakk har jeg funnet ut tror man lett kan la seg lure av at man skal jo bli "stor" uansett så det spiller ikke noe rolle om man koser seg litt ekstra, men der skal jeg prøve å være flinK det skal jo tross alt av når vidunderet kommer ut skal dere noe gøy i helgen da? vi skal som sagt på wallmans i morgen, og i dag skal vi bare kose oss foran tv med lasagne og idol har du snakket noe med noen av de andre hvilket klokkeslett vi ender med å møtes ? har noen bestilt bord? gleder meg, blir kjempe spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 22. april 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 22. april 2006 dytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 22. april 2006 #30 Del Skrevet 22. april 2006 Det er Laproskopi - der man blåser opp egglederne med kontrastvæske for å se om den er tett og sjekke med kamera inni egglederne.. vi skal i selskap i dag til svigerforeldrene mine. Hun blir 60 år gammel. Håper dere får en kjempefin kveld på Wallmanns ) Jeg har bestilt bord på Mirawa kl. 1800 under BIM..... Men jeg kan skrive til deg når jeg vet når tid jeg skal treffe 2 andre. Det er ei som kommer med buss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol2 Skrevet 22. april 2006 #31 Del Skrevet 22. april 2006 Hei. Eg er 5+1 i dag. Har lurt litt på det med gravidbelte og når det var vanlig å begynne å bruke det:) Trur eg ska låne meg eit med venninna mi:) Eg har og treg og oppblåst mage. I tillegg til tørste, tørr i munnen og går ofte på do. No venter eg på at kvalmen skal komme. har hørt om mange som får det rundt desse tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 22. april 2006 #32 Del Skrevet 22. april 2006 De sier man skal bruke det fra 2 måneder ) Men har du nå så kan du begynne allerede - bedre for tidlig enn for sent ;o) Har funnet at når jeg har drukket en porsjonskartong med Biola så begynner magen å jobbe litt så jeg får mulighet å komme meg på do. Ellers så kan du spise linser, svisker ...etc... Drikk masse vann !! Er kjempebra for deg ) Jeg er 6+2 og venter enda ....har nesten ingenting !! Har heller litt mer halsbrann og er kjempetrøtt hele tiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 24. april 2006 Forfatter #33 Del Skrevet 24. april 2006 hei hei takk for i går! det var veldig koselig gøy å få satt litt ansikt på nickene er så spent på ul i morgen, og om hvilken termin han setter.......håper litt frem håper du får en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 25. april 2006 #34 Del Skrevet 25. april 2006 hei på deg ) Var ikke inne på BIM igår og skrev fordi jeg var så kvalm i hele går og orket ikke tanken på å skrive...leste litt, men måtte bare gi meg og sove da jeg kom hjem på kvelden. Du har UL i dag ) Håper det går bra - blir spennende å vite om du blir satt frem !! Jeg skal på UL i neste uke - så det blir spennende.... Må få vite hva legen finner ut !! Var kjempekoselig på treffet - fikk ikke snakket med deg da siden det var så mange og vi satt på hver sin ende ;o) Håper det blir et nytt treff snart..... Rart å se ansiktene på nickene....vet liksom ikke hva man forventer seg ) Litt vanskelig å danne seg et bilde i hodet utifra nick...hehehe... f.eks pinnsvinTrine - hva skal du se for deg når du tenker pinnsvin. Var jo litt spent på om det kom noen jeg har sett før eller kjente til. Ikke at det var stor sjanse siden jeg ikke kjenner så mange her borte - men noen får jeg med meg gjennom sambo ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 25. april 2006 Forfatter #35 Del Skrevet 25. april 2006 hei hei å, kjenner til den ja.......kvalmen blir bare værre og værre for hver dag som går lite effektiv på jobben i dag for å si det sånn.......bruker de fleste kreftene på å holde invollene inne føler virkelig for å kaste opp! men, men.....det kommer noe så fantastisk ut av det, så vi får bare "glede" oss over det var på UL i dag ja det var så artig. Jeg var 6+3 og det var det samme som jeg selv hadde regnet ut, så det var jo litt trist, men, men vi så nå en liten maur med ett hjerte som slo så flott, så det var kjempe fint han målte hjerterytme og puls til h*n, og alt var kjempe bra, og h*n hadde klamret seg fast på en fin plass fikk ny time til ul om 4uker, så da er det bare å krysse fingre og tær for at h*n fortsetter å klamre seg fast hadde med mannen min og han syntes det var veldig gøy da.......så hjertet slo og sånn, så da fikk han med en gang en mye større føelse på hva som faktisk er der inne hihi gleder meg til å høre om ditt ul besøk! det er bare å glede seg Satt meg opp på listen for neste treff jeg er jo igjen klar for mirawa jeg, men det er meg elsker kinamat Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 25. april 2006 #36 Del Skrevet 25. april 2006 NEI !!!!!...ikke si det ( I går var det lite vits å være på jobb...Var så dårlig. Hjalp ikke at noen duster malte veggene i gangen !! Trodde magen skulle vrenge seg. Etter jobb så måtte jeg på besøk i et eldgammelt bygning som stinka gammelt !! Uff.....er fortsatt overfølsom til lukter. Må smøre meg med håndlotion og nå stinker..... Sambo får ikke puste mot meg lengre - han har ikke dårlig ånde, men lukta plager meg ;op - stakkars.... Ikke vær lei deg ) Vips så er du plutselig 13+0 !!!! Jeg er bare 3 dager før deg....men jeg vet ikke hva som skjer på UL 4 mai. Da får jeg beregnet terminen og hvor langt jeg er på vei. Det jeg er nå er beregnet ut fra kalendaren hos legen..... Hååååper ikke jeg blir satt tilbake...da blir jeg lei meg ! Jeg får ihvertfall sett hjerte jeg også da...Så rart at du kan faktisk se et hjerte slå på noe så lite....inni magen din !! Gleder meg så mye til det blir min tur ) Håper min også har det bra og alt ligger til rette ...... Så bra at du digger kinamat også !!! Hehehe....hvis vi må en annen plass så får vi ta et lite møte på Mirawa ;op Men det er også andre billige bra kinaplasser. Vi har vært på den på Gulskogen senteret og jeg liker en rett på Liertoppen (som vi har lovet MaybeMe å dra på snart)....Er mange som digger kinamat !! Kult at jeg har funnet flere jenter som kan spise masse kinamat - sier aldri nei til det !! Ha en flott dag og nyt tryggheten med at alt er tipp topp med mauren din i magen ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 25. april 2006 #37 Del Skrevet 25. april 2006 dytte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 26. april 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 26. april 2006 hehe......i know....først så ønsker man seg tegn på graviditet, men når jeg ser hvor kvalm jeg er hadde jeg fint klart meg uten i går kveld var jeg bare så sinnsykt kvalm at jeg klarte nesten ikke røre på meg..........og dette skal vare i 6uker til skal til københavn med mamma neste uke så håper kvalmen holder seg i norge da hehe....akkurat sånn har jeg det å! er jo ingenting galt med hverken mannen eller ånden, men føles som om han peeeser over meg selv om han ikke gjør det. stakkars hvordan er formen din i dag da? kvalmen er der fortsatt? litt sprøtt at man skal være i "værst" form når man "ikke" kan fortelle det til noen......eller jeg har ihvertfall ikke lyst til å fortelle det til flere enn de nærmeste.......orker ikke maset holder med maset fra mamma som gleder seg STORT kinamat er super snadder.....alltid elsket det. er så mye deilig grønnsaker, og så lett fordøylig føler jeg nam nam er jo sååååååååå sulten om dagen også vettu, men skikkelig vrang på hva jeg kan spise.....bare tanken på visse ting gjør meg kvalm håper du får en fin dag hebbie en uke i dag da til UL blir kult merker mannen min var skikkelig gira i går etter å ha sett det lille hjerte slå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 26. april 2006 #39 Del Skrevet 26. april 2006 Så heldig du er som skal til Køben !!! Håper du får en knalltur og er frisk og rask !! Snakker om kina mat - sambo ringte, mens jeg sitter og skriver til deg og spiller mongo på telefonen...jeg forstår ikke hva han sier, men må svare ja eller nei. Så klart jeg sier NEI... Men det er tydeligvis feil svar....så jeg må høre GODT etter hva han sier..hehehehe.....han spør om meg om jeg vil ha stekt ris !! Så klart !! Sier ikke nei til slikt. Så da får jeg det om halvannen time ) I dag er jeg ok. Har fortsatt vondt i bak i ryggen. Det begynte i korsryggen for snart en uke siden og har gått nedover til halebeinet - i dag var det litt vondt rundt under rumpa....Skjønner det ikke. Kan jo ikke gå en liten tur før jeg får vondt og ubehag av å gå.... Har bare hatt litt morgenkvalme, men det går over så snart jeg får i meg noe.... Du får ha en fin dag du også ) Gleder meg masse til UL !!!!!! Blir litt mer virkelig når man faktisk ser det, enn på bilder i boka....Håper alt er ok da - men har jo ikke opplevd smerter eller blødninger. Har mest lyst å ta en gravitest for å sjekke, men blir liten vits å bruke penger på slikt. Skal du kjøpe en babywatcher ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruhc80 og Linnea Skrevet 27. april 2006 Forfatter #40 Del Skrevet 27. april 2006 hei hei ja, gleder meg til å komme bort en tur. skal bli deilig å oppleve noe annet og få shoppet litt og spise masse god mat i dag har jeg faktisk hatt en kjempe dag.......bare vært litt kvalm, men ikke som de siste dagene. har gått lang tur, har fått ryddet litt, og har sittet ute i sola og kost meg med kyllinglår også har jeg snakket lenge i telefon med veninna mi, så alt i alt, en super dag hvordan går det med deg? håper rygg smertene gir seg. slitsomt å gå rundt å ha vondt i ryggen. Er spent på når det slår inn hos meg. har vært ryggoperert, og har en svak rygg så er spent på hvordag den kommer til å takle graviditeten. alt er nok helt supert med nurket skal du se h*n storkoser seg nok men er enig med deg..........er veldig uvirkelig. blir bedre når magen begynner å vokse og man kjenner litt liv der nede babywatcher? har tenkt på det........er ganske dyrt, så for se hvor "paranoid" jeg blir...hehe........kan henne jeg kommer til å kjøpe det, men blir nok ikke på en stund ennå ihvertfall. du da? må løpe.......skal hente mannen på jobben og kjøre han til frisøren. ha en fortsatt fin kveld! håper dagen din har vært like fin som min og at formen er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 27. april 2006 #41 Del Skrevet 27. april 2006 Sliter enda med ryggen ( Går små turer, men det trykker så voldsomt i korsryggen - ganske plagsomt. Håper det ikke går utover din rygg ! Kan ikke skjønne hva som har skjedd siden jeg har fått så vondt. Blir mer logisk når man har stor mage.... Høres ut som du har kost deg i dag ja ) Jeg har hatt en kjedelig dag - vært på jobb og satt og venta etter stengetid på folk for månedens møte. Heldigvis slutta den til 2000 i dag - sist gang varte det til 2100. Glemmer nesten ut at jeg er gravid - føler meg ikke det og har nesten ikke symptomer. Og det er jo ikke bra. Får ihvertfall bekreftelse om en uke om jeg har noe enda..... Misunner deg turen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå