Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på kontroll forrige uke, da i uke 14. Legen var litt spent på om han kunne høre hjertelyden, siden jeg ikke var kommet lengre. Men så fort han satte måleren ned på magen min, hørte vi det lille hjerte dunke klart og tydelig. Der var det ingen tvil! Det var nesten så legen ble litt overasket. Nå har min venninne "skremt" meg litt. Hun har to tvillingpar, og sier at det er typisk at man finner hjertelyden så raskt når det er to.Hun syns det var rart at han ikke lette etter en hjertelyd til.....I mitt forrige svangerskap måtte de ofte lete etter hjertelyden før den dukket opp. Gleder meg til ultralyd!!! Hvilke erfaringer har dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4788467-h%C3%B8rt-hjertelyden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos jordmor første gang i uke 15+3, men er nok en uke halvannen senere enn terminen (var da egentlig ikke mer enn ca 14 uker), og hun fant fosterlyden etter litt leting, men vi hørte den klart og tydelig! Har vært på ul en gang etter det pga blødning og vet at det bare er en der inne :-)

Hei du

Jeg hørte i uke 14 ca og da måtte jordmor lete både vel og lenge før hun fant hjertet. Nå hjalp det ikke at babyen "skvatt" unna hele tiden heller. Han var sikkert hyper etter frokosten tenker jeg.

Kanskje babyen din bare lå og sov og dermed lå rolig og enkelt til?

Annonse

Hørte hjertelyd i uke 11, 12 og 14. De to første gangene måtte hun lete litt, den siste gangen fant hun hjertelyden med en gang. Tror ikke det har noen sammenheng med tvillinger. Jeg vet at det bare er ett foster der inne, var på ultralyd i uke 8....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...