Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Gutten vår ble tre for ikke så lenge siden. Men jeg legger innlegget her, for de andre sidene er ikke her lenger... *sukk* Så til problemet. Da han ble tre ville han slutte med bleie. Det er jo helt topp, og har gått over all forventning ) Men bleieslutt har også ført til at tissemannen er mye lettere tilgjengelig enn tidligere.. Han driver å koser med den hele tiden, og det kan skape og skaper ubehagelige situasjoner. Vi sier til han at han kan gjøre det når han er alene, og henviser han til rommet, at han kan ta på tissemannen når han er der alene. Men han driver å stimulerer hver eneste gang han skal på do, og jeg tenker liksom "hva i alle dager må barnehagepersonellet tro"... Han bryter jo ut av og til:"Se så stor tissen min er da!!"... Hvordan løser dere dette problemet? Det er vel ikke bare gutten vår som er slik håper jeg?? Blir veldig takknemlig for svar!!
EvaL Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Du får ta på han bleie igjen så den ikke er så lett tilgjengelig lenger tissemannen.... det er ikke alltid så dumt med den bleia nei ) Nei, spøk til side, du har ingen grunn til å frykte reaksjoner fra barnehagen, for som du selv sier så er ikke gutten din den eneste som holder på slik. Det er lite du kan gjøre annet enn å fortsette slik dere gjør i dag. Be han slutte når dere ser han holder på eller sende han på rommet sitt slik at han lærer at å "leke" med tissen sin gjør man kun når man er for seg selv. Til slutt vil han skjønne dette og problemet er løst. Dette er bare en periode/fase de må igjennom når bleien er av og de skjønner at det kan være deilig å kose med den der nede.....
Gjest Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 (de andre sidene har skiftet navn: barnet mitt: 4-5 barnet mitt: 6-9 barnet mitt: 9-12)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå