Gå til innhold

4.barnesykdom- men ikke...

Anbefalte innlegg

feber i 3 dager.

Snuppa vår på snart 4 mnd hadde feber lørdag, søndag høyeste målte temp var 39.1. Hun pleier å ha temp på rundt 36.8 eller no der omkring.

Så forsvant feberen, men hun skreik så og si hele mandagen. og begynte å få noen prikker på kroppen på kvelden på mandag, og i dag har hun mye mere utslett.

Kan det fortsatt være den 4 barnesykdom?

Hun har skreket så mye at hun er helt hes stakkars.

Prøver å gi mme (det er bare det hun får) og vann, men er ikke interesert i det hele tatt? hvor lang tid kan jeg godta at hun spiser så lite før vi MÅ dra til legen?

takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4787117-4barnesykdom-men-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tatt henne med til legen, jeg, i og med at hun er såpass liten. Sjelden så små babyer blir syke. Får dere i det hele tatt i henne væske? Tisser hun? Hun bør ha flere bløte bleier om dagen. Babyer har lett for å bli dehydrerte om de ikke drikker, så viktig å følge godt med, spesielt om hun har feber. Dersom hun tisser lite, ville jeg ringt legevakta med en gang, så kan de vurdere om hun er dehydrert og evt trenger væskebehandling. Dersom hun tisser, ville jeg kontaktet fastlegen i morgen. Når hun skriker seg hes, tyder jo det på at hun ikke er bra, stakkars.

Lykke til! Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det går her!

Dette virker kjent..... Sønnen min har hatt høy feber i 3 dager, søndag, mandag og tirsdag. I går kveld, tirsdag, viste tempen i øret 40,5(!). Har gitt han Paracet mot feberen, som har fungert bra. Han har ikke virket særlig syk bortsett fra feberen og litt hoste, og han har spist og drukket greit. I dag onsdag, var feberen plutselig borte, men han har fått utslett på rygg og mage. Har hatt mistanke om 4.barnesykdom, men har ikke tatt han med til lege siden han har vært i grei form ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...