Gå til innhold

broren min gifter seg i dag

Anbefalte innlegg

og samboer er litt snurt fordi han ikke er blitt innvitert.

og jeg også begynner å kjenne på at dette er litt spes.

bare hennes foreldre, mamma og pappa og forlovere på middag i kveld, det er greit nok, men det er ikke slik at de ikke har råd til større, for de får 20 000 av mamma og pappa og hennes foreldre tilsammen.

jeg måtte ringe å høre om jeg og eldstejenta her kunne komme å¨se på vielsen i dag kl 14, først da sa de at vi kunne komme på kaffe og kaker hjemme hos dem etter vielsen. men ettersom det er vanlig arb.dag i dag har ikke samboer mulighet til å komme på det.

selv gifter vi oss til sommeren og skal ha 50 stk til middag og 80 til kaffen. vi får også samme sum av mamma og pappa, men alt går jo selvsagt i sluket til denne festen.

jeg respekterer min brors valg, men alikevel synes jeg det er litt sendig. de har mange vennepar som har giftet seg. det ene paret visste ikke engang at de skulle gifte seg. alle disse vennene har hatt fester der broren min og dama er blitt innvitert. jeg har bare denne broren min og vi bor ikke langt fra hverandre, de passer ofte jentene våre og samboer mener at det er litt synd at vi ikke ble innvitert til middagen i kveld egentlig. hun har søsken også, men de bor sørafor.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4786903-broren-min-gifter-seg-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig at det må være opptil hver enkelt hvordan de vil gjøre det. De må jo ikke ha stort bryllup og fest bare fordi dere og vennene har det? Og de 20.000 kr er en gave, som de kan benytte som de vil. Kan være enig i at de kanskje kunne hatt med søsken/svogere på middagen, men det er da deres valg. Min søster hadde stort bryllup og fikk økonomisk hjelp av mine foreldre. Jeg får nok samme sum når jeg skal gifte meg, men jeg vil ikke ha stort kirkebryllup, muligens gjør vi det i utlandet.

La det være brudeparets valg.. :o)

Jeg syns at det å gifte seg er noe man gjør for seg selv ikke andre. Det skal vel ikke være slik at man ikke har lyst til å gifte seg bare fordi man er forpliktet til å be en masse mennesker bare fordi de ba deg.

Når jeg og mannen giftet oss hadde vi tenkt å bare ha forloverne, men så fant vi ut at vi ville ha med foreldre og søsken med familier også.

Og det høres ut som om du er misunnelig fordi dere får en like stor pengegave. Mine foreldre gir oss ungene også like mye i gave til bryluppet uansett hvordan man har lyst til å gjøre det. Det er jo deres valg at dere vil innvitere så mange.

Kan godt hende at grunnen til at dere ikke ble bedt var fordi de ikke hadde mulighet til å be hennes søsken? Kanskje de tenkte at det var det mest rettferdige? Hmm, vanskelig å si - Personlig syntes jeg det er helt sprøtt at de ikke har bedt søskenene sine, koster jo ikke akkurat all verden det da....Hadde ikke jeg hatt råd til det når jeg giftet meg så hadde jeg senket standarden slik at jeg kunne bedt alle....

Synes det er litt underlig at man ikke vil ha søsken til stede, men når det er sagt så må det jo være opp til hver enkelt. Synes ikke det skal være noen forpliktelser med bryllup. Vi hadde stort bryllup, men tråkket på en del tær like vel.

Er jo opp til dem hvor mange gjester de vil ha. Men når de først inviterte deg kunne de jo også invitert samboeren din. Rart at han skulle bli utestengt. Ville nok sagt: "Skulle hilse så mye fra XX. Han synest det var veldig synd at han ikke fikk se dere i finstasen."

Har aldri hørt om noen som bare inviterer den ene parten.

Annonse

jeg kjenner nok litt på dette ettersom vi selv skal gifte oss til sommeren og legger så mye i å innvitere de vi kjenner og familen og så kan han bare liksom komme busende rett etter jul her og proklamere at de også skal gifte seg og det før oss liksom....synes de kunne ventet slik at de ikke tok ifra meg glansen.....skjønner? barnslig kanskje? men en kjenner på mange slike ting når en skal gifte seg og legger så mye ned i det som vi gjør. mamma sier ; "trenger dere det da? se bare hvor enkelt xx og x gjorde det". da føler jeg liksom at alt det vi styrer med og planlegger liksom er såååå teit da. mamma har hele tiden ment at vi legger ned alt for mye i vårt bryllup og at vi burde tatt det litt mer rolig, fikk jammen blod på tann da lillebror her valgte akkurat et slikt bryllup som hun mener er det perfekte. fikk liksom stadfestet nok en gang hvem som er ynglingen ja;o)

jeg blir litt lei meg av dette jeg. samboer er ikke utestengt, han velger egentlig selv dette, han har ikke muligheten til å reise fra jobben sin i dag uannsett ettersom det er mange viktige møter i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...