Gå til innhold

Når skal vognposen få ta "sommerfri"?

Anbefalte innlegg

Jeg har dunpose i vogna til babyen på snart 4 mnd. Denne posen er veldig varm. Under den har jeg skinn. Babyen ligger ennå i bærebaggen i kombivogna.

Nå lurer jeg på om det snart er på tide å la dunposen få "sommerfri". Det virker som om det er ganske varmt nedi den.

Når slutter dere med pose i vogna?

Kan jo legge til at jeg bor i Oslo og her er det ikke kuldegrader lengre.

Fortsetter under...

ettersom du bor i oslo hadde jeg nok gått over til bare skinnet nå og ei vogndyne.

selv bruker vi dunposen litt ennå, men da har vi ikke lammeskinn under og dessuten bor vi i trøndelag og ute her nå er det faktisk nysnø som ligger! jadda!

men det er meldt 7 grader i dag og da sover hun i minst mulig i denne posen i bhg. bare vanlige klær egentlig, kanskje ei joggedressjakke utenpå og ei tynn bomull hettelue

Har en Babynest dunpose, og bruker den fortsatt til lillesnupp på 3 mnd..bor på Østlandet.

Syns det er surt og kaldt i skyggen, og hun sover i vogna ihvertfall 4 timer om dagen. Så drøyer det litt enda. Har ikke skinn i nå, men skal ha det når vi tar ut posen. Hun ligger i ullundertøy(det er veldig tynt da, Nøstebarn) og en ullfleecedress fra samme sted. Hun er ihvertfall ikek varm når vi tar henne påå, og ikke kald.

Men en annen ting:

Vet jo at det advares mot å kle på barna for mye, og det er nesten værre enn for lite, men syns det er mange her som har på barna lite klær jeg. Virker som de bare omtrent ligger i body og strømpebuske oppå et skinn med dyne over....det må da være veldig lite??

Eller blir mine barn mindre varme enn andre. Tror aldri jeg har tatt de opp og de har vært svette, men vi bruker nesten bare ulltøy når de sover ute da.

Tusen takk for svar.

Merket i går at han var temmelig varm da han hadde sovet ute i posen. Og da hadde han bare innebukse, body, tynn genser, og tynn innejakke på, tynne votter og ei tynn bomull hettelue.

Er jo så deilig vær ute om dagen.. Blir nok varmt i vogna selv om det ikke er så varmt for oss andre ennå. Er jo kun i sola at det er litt varmt.

Synes selv at jeg ikke har så mye tøy på babyen. Men har reagert på at andre ser ut til å bruke body og strømpebukse midtvinters. Litt klær må dem jo ha på seg synes jeg. Det skal jo være noe å ta av når sommervarmen (forhåpentligvis) setter inn.

Takk for svar til deg også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...