Gå til innhold

store barn??

prøvi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja,alt går greit nå.har hatt litt tull,blodpropp på hjernen....gikk greit.mye kynnere,litt blødninger og kort livmorhals på 2 cm.spent på neste kontroll om en uke.du ligger jo bare to uker bak meg:) har du barn fra før?jeg har en gutt på 9 år.gleder meg veldig til å se de små,kan nesten ikke vente! skal ha KS,pga mye komplikasjoner sist.gruer meg litt til det.du da,skal du ha KS?

Heisann

Når jeg var i uke 28 veide jentene mine 1700g hver. Fikk greie på at de var større enn normalt; men de hadde alt å tjene på det. Magen var selvfølgelig tung og det ble jo ikke bedre med tiden:)

I uke 38 kom jentene til verden og de veide 3080g og 2955g. Store og veldig sterke jenter som set ut til å næringsvett:) Jeg er veldig glad for at de veide såpass mye selv om jeg sleit veldig de siste ukene. Lykke til og nyt den siste tiden. Dere har masse å glede dere til:)

det høres bra ut... får håpe jeg går så nermt termin som mulig. så de er store og sterke:) Jeg har en datter på 7 så hun gleder seg veldig til tvillingene kommer.. tok ks med henne for hun lå i sete leie. Skal ta ks denne gang også. kvir meg ikke så veldig det gikk veldigt fint forige gang.. Hadde ikke så veldig vondt etter på.. Det hørtes veldig skummelt ut bed blodpropp, men det er bra det går bra no:) Formen min er veldig bra no.. Har vert litt små komplikasjoner i begynnelsen, men alt bra no..

Annonse

Nå ble jentene mine født 1. April så det meste er nytt ennå. De er kjempeflinke til å suge. Litt for flinke for det gikk veldig hardt utover puppene mine. Hehe... Det ble så ille at jeg satt og grein mens jeg ammet de på sykehuset. Måtte gå over til å pumpe meg de to siste dagene på sykehuset. Nå ammer jeg litt og pumper litt for å ikke bli så sår igjen. Når du kommer på sykehuset og skal igang med amming, ta imot all den hjelp og veiledning du kan få. Jeg var ikke så flink til det og det angrer jeg veldig på nå. Men det er godt at det går over og at puppene blir bra igjen:)

Jeg er også i uke 26 og var på ul denne uken. Hun kunne ikke måle hvor mye de veide, men sa at i forhold til hodemål var de på gjennomsnittet, men lå litt over når hun målte over magen på dem og størrelsen ellers. Hun tippet de lå opp mot en kilo hver. Synes det er helt greit at de holder seg litt over jeg for da er det mer å ta i når de kommer ut. Håper jo de skal holde seg inni magen enda mange uker.

Artig at det er så mange som er +/- 30 uker her inne. På sykehuset her sa de faktisk at de var oppdaget flere tvillingpar enn vanlig så dette blir spennende.

Fødselen gikk veldig greit synes jeg. Har aldri født før så jeg har jo heller ikke noe å sammenligne med, men har jo lest noen historier.

De tre siste ukene hadde jeg veldig mye kynnere som ble verre og verre egentlig. Litt utpå ettermiddagen begynte kynnere igjen (trodde jeg). Gikk og la meg utpå kvelden, men våkna rundt tre og skjønte at her skjedde det ting. Hadde begynt å blø littegranne også. Vi reiste på sykehuset og da hadde jeg to cm åpning. Tia gikk og samboeren og jeg hadde det egentlig ganske moro på fødestua. Vi prøvde virkelig å ha humøret oppe og de som kom inn for å ordne til utstyr og sånn, de tulla med de også:) Rundt ti elleve tia var det fem cm åpning og da var det klart for epidural. Takk og lov for den! Den hjalp utrolig mye. Tiden gikk og tv1 lå med hodet klart og hadde det bra. Plutselig fikk legen hastverk og fikk fram vakumet. Da hadde vesle jenta fått litt problemer og måtte ut. Kl. 13.04 var Sara kommet:) Det tok vel ikke mer enn et minutt føre hu var ute. Det verste er at jeg merka det nesten ikke. Det gikk så fort. Det var verre med tv2. Det var seteleie... Legen fikk ikke helt bestemt seg om hun ville ha ut rumpa eller beina først. hun kom da ut etter en halvtime og da måtte hodet hjelpes ut med tang. Jentene var friske og fine så de ble begge lagt i fanget på samboeren. Jeg måtte bli sydd og morkaka måtte ut. Etter dette husker jeg ikke stort for med morkaka kom plutselig over to liter blod. Jeg svima av og herja verre. Måtte puste i maske og måtte få blod. Jeg kom meg utover kvelden og jentene fikk vi ha inne hos oss.

Nå er jentene 19 dager og formen min er ikke helt på topp men jeg tar det med ro og nyter livet med tullene mine:)

Takk for svar.Hørtes jo ut som en fin fødsel bortsett fra morkaka skulle ut.Hva var grunnen til at det kom ut så mye blod da?Hørtes jo ikke ut som smertene var så ille før epiduralen ble satt.Stemmer det?Jordmor sa til meg at det ikke var forskjell på og føde seteleie enn hodeleie.Skjønner ikke helt det jeg da..Hva sier du som har opplevd begge deler?

Dette ble mange spørsmål men bare svar om du har tid og ork:)

Hilsen masekoppen:)

Annonse

Har ikke helt fått svar på hvorfor jeg mista så mye blod egentlig. Legen trodde det var noe morkaka, men hu var ikke sikker. Skulle gjerne visst hvorfor men så lenge alt gikk bra er det greit. Smertene før epiduralen var ikke akkurat gode, men jeg er glad jeg slapp å kjenne på de som hadde kommet etter 5 cm åpning... Det var absolutt ikke godt. Har vel nesten glemt det nå. For min del var forskjellen på seteleie og hodeleie ikke så stor. Hun i hodeleie ble jo dratt ut. Jeg kjente det nesten ikke og tenkte: herregud, var det alt? Seteleie var litt verre. Da måtte jeg virkelig presse og herje. Til slutt var jeg ganske sliten så de måtte dra ut hodet med tang. Det er bare å spørre. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan:) Håper du har det bra og nyt tia framover:):)

Jada jeg har det bra,bortsett fra ekstremt med halsbrann.Gleder meg veldig til fødselen er overstått og bare kan nyte tida med de to små:)Jordmor sa til meg at man kunne få epidural ved 3-4 cm åpning så da er det jo ikke værst og føre det kan man jo prøve akepunktur og lystgass også.Er ei skikkelig pyse for fødselen skjønner du:)Hvor lenge tok hele fødselen og hvor fødte du?

Å fytti jeg er glad jeg er ferdig med den j..... halsbrannen!!! Det er grusomt! Føler virkelig med deg. Men gled deg, jeg ble kvitt halsbrannen samme dag som jentene ble født. Du kommer til å være så klar for å føde når det nærmer seg at du gleder deg. Jeg var overlykkelig når det endelig var igang. Å vite det at du skal bli kvitt den vanvittige tunge magen, halsbrannen osv og i tillegg få se barna dine, det gir deg krefter! Er ikke helt sikker på når fødselen begynte egentlig, for jeg trodde det bare var harde kynnere.. Men tror det må ha vært rundt ni tiden på kvelden at jeg stusset litt på om det kunne skje noe. Og 13.32 dagen etterpå var jo begge ute. Men tia gikk sinnsykt fort. Jeg fødte på Telemark sentralsykehus. Har du fått plass eller?

Tror også at man bare er veldig klar for fødselen når den først setter i gang.Er man først midt oppe i det så går det nok veldig bra:)Og ikke minst endelig få se de 2 som har vært der inne så lenge:)Jeg bor i Oslo og har fått plass på Ullevål..Var du veldig tungpustet?Jeg kan bli det bare av og ligge og slappe av.Føler at jeg nesten ikke får puste.Veldig ubehagelig:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...