Gå til innhold

Au au, blir alltid så sår etter sex...

Anbefalte innlegg

Blir alltid så sår i underlivet etter sex,og det passer dårlig når man prøver å lage barn. Vet at man ikke skal bruke glidemiddel da, men vi gjør det allikevel, pga min sårhet. Vi bruker lang tid på å kose først, men allikevel... auauau, kan gå opptil 4-5 dager før det er bra igjen. Skal sies at sambo er ganske velutrustet, hvis det har noe å si...

Kremt kremt, ble visst nokså intime detaljer det her, så nå velger jeg å være....

Fortsetter under...

Har du vondt under selve samleie også? Du har ikke vestibulitt vel? Eller er på vei til å få det? Ikke for å skremme deg altså, men omtrent slik du har det nå startet mitt vestibulitt-helvete i vært fall. Det vil si at til slutt fikk jeg så sterke smerter under samleie at det ble umulig. Noen utvikler kroniske smerter slik at de f.eks ikke kan sykle, mens andre er plaget i mye mindre grad. Selv om en gynekolog ikke har gitt deg diagnosen, betyr ikke det noe da ikke alle vet hva det er. Rikshospitalet har åpnet vulvaklinikk hvor man kan få hjelp hvis man bor i området.

Søk opp vestibulitt i google el.l. og se om det stemmer med hvordan du har det. Obs! Siden man kan ha plagene i ulik grad, og ikke alle leger vet hva det er så bør du lese flere steder.

Her er noen linker jeg fant i farten, men de er ikke de beste så du får lete litt: http://www.olafia.no/vulvaplager.htm

http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=14405&subid=0

Lykke til med diagnose og helbredelse, det finnes sannsynligvis et bedre liv på andre siden uansett hva ditt problem er. :-)

Hei hei, og takk for langt svar.

Tror nok ikke jeg har vestibulitt. Er ikke vondt under samleie, men blir sårt etterpå pga friksjon. Kan hovne opp og bli rødt, av og til kan det til og med sprekke. Det går alltid over, og er ikke vondt å ta på til vanlig. Har en liten hudflik i åpningen som er særlig utsatt, og denne blir veldig sår, rød og hoven.

Jeg har alltid vært sånn, men det har ikke vært noe problem før nå, når vi prøver å lage barn. Av og til får jeg smerter i hele underlivet etter sex, nederst i magen og ryggen. Litt vanskelig å forklare, men det kjennes ut som om det er skikkelig trykk i magen/underlivet, som om en stor luftboble presser alt det andre til side og prøver å sprenge seg ut. Minner litt om menssmerter egentlig...

Har du det sånn også?

Det høres annerledes ut ja, jeg har det ikke slik. Du burde ikke ha det sånn du heller. Få fastlegen til å henvise til en skikkelig gynekolog, ofte vet de hvem som er veldig bra. På den måten fikk jeg hjelp etter for mange år.

Tips til deg:

Forsøk andre stillinger. Så kan du kjenne etter om du har like vondt da, og om det kjennes likedan ut. En bra stilling for deg vil kanskje være at du ligger øverst (ikke sitter). Hvis denne fungerer bra, så kan det hende at du slapper mer av og skjeden din vil bli mer mottakelig for samleie (mer tøyelig for eksempel), slik at dere kan bytte stillinger etter hvert under akten.

Hvis jeg har samleie før skjeden er "klar", vil jeg også få lignende smerter du beskriver. Men hvis jeg begynner øverst vil jeg kunne gjøre det i mitt eget tempo å kjenne hvor grensen går for når det gjør vondt. Så blir det som regel bedre etter hvert.

Lykke til :)

Hei, jeg blir også ganske sår etter sex uten at sambo er spesielt velutrustet (kremt kremt). Jeg blir sår av selve spermen, og har alltid hatt for vane å skylle den bort med det samme etterpå.

Men nå når vi prøver så skal jeg jo liksom ligge med den inni meg en god stund for å øke sjansen. Og det er et HELVETE. Ligger og teller minutter og prøver alt jeg kan å ikke tenke på det.

Fysjom...

Etter den utstyrs-kommentaren blir nok sambo sur på meg om jeg ikke velger å være

Annonse

Ville bare si en kommentar angående det med å ligge i senga etter sex for at spermet skal kunne "vandre" best/lengst mulig opp i systemet.

Tror ikke det har noe som helt å si... Da jeg ble gravid i januar (mistet dessverre i uke 9) hadde vi bare sex en gang under EL, og det var i dusjen, bakfra. Rett etterpå det hadde "gått" for sambo, satte jeg meg ned på huk og lot spermet renne ut (skulle på fest, ville ikke at spermet skulle renne ut hele kvelden, ikke så behagelig).

Men når sant skal sies så ligger jeg vel gjerne i to minutter extra nå når vi har begynt å prøve igjen. Men vet i bunn og grunn at det ikke har noe å si.

Ble litt intime detaljer så signerer med anonym jeg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...