Gå til innhold

Vanskelig å finne frem!

annkriss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:)

siden du har jobbet får du jo fødselspenger fra jobb, og da kan du søke redusert overgangsstønad. den blir regulert etter inntekten din. Husk at det er ett skjema du må fylle ut når du skal få fødselspenger også (trur jeg i alle fall) men det er mulig du får dette tilsendt fra tk

du kan ikke søke om småbarnstillegg fordi det er det bare de som har uredusert overgangsstønad som får.

du får dobbel barnetrygd ja, og den søker du om, kommer ikke automatisk.

du får vel barnebidrag fra barnefar? ellers kan du søke staten om sånn forskuddsbidrag som utgjør ca det minimum barnebidrag gjør.

når barnet begynner i barnehage eller til dagmamma kan du søke om å få dekt utgifter, og du kan få dekt opptil 64 prosent.

alle søknadsskjema får du på trygdekontoret.

Tusen takk skal dere ha!! Da er det bare å finne frem til alle disse skjemaene.Har funnet de fleste på nettet.Må jeg sende et for utvidet barnetrygd,og et for overgansstønad? Eller kan jeg krysse av for begge på samme skjema? Føler at de på trygdekontoret er så firkantet!! Alt skal liksom gjøres så vanskelig.

Jeg kommer til å få barnebidrag fra faren,trenger ikke engang å blande inn trygdekontoret. Han er mer enn villig til å betale,så det er godt. Har ikke termin før 6 juli,men fikk beskjed om å sende inn alle papirer i begynnelsen av mai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...