Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min på 8 uker har vært så urolig de siste nettene, så jeg tenkte jeg skulle prøve å gi en flaske med mme før han la seg. Det var ikke så velykket:-) Var to sug og deretter lå han med store øyne:-) Var ikke aktuelt å suge mer nei.

Er vel like greit. Han er god og rund, så vet jeg har nok melk. Ville bare se om han hadde sovet litt lenger mellom øktene. Men, det går seg vel til med tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4784513-pr%C3%B8vde-med-mme-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikkje så lett for ein liten gut som er vant til pupp å plutselig skulle få i seg noko anna... Så lenge du har nok melk er det vel forøvrig og best for han (og ikkje minst for melkeproduksjonen din) at han ikkje får mme.

Med tid og stunder kjem han til å sove lenger mellom kvar mating, men det kan ta litt tid. Du får vere tålmodig, og heller få litt avlastning (ev. sove saman med babyen) på dagtid.

Det er så mange som har problem med amminga rundt meg at eg føler meg skikkelig priviligert som har hatt nok melk heile vegen og kunne fullamme til 6 mnd. Hjelper litt å tenke på det når ein er oppe for tredje eller fjerde gang om natta for å amme...

skjønne ikke at folk bæljer på med mme bare for å få sove lenger om natta..... hva er dette for noe.... vi har nok melk, men vil gjerne at babyen på under 6 mnd skal sove 5 -6 timer på natta... ikke alle sover rund uansett..

det varer jo ikke evig, baby tiden!! jeg er sjokert, en og annen gang kanskje. men for å sove lenger fra spedbarnsstadie er for meg latskap

Annonse

Synes det mä väre lov til ä pröve for og se om det hjelper. Min gutt er 3 mnd og vil enda ha mat minst 2 ganger om natta. Jeg er utrolig sliten av ä fä sä lite sövn over sä lang tid, det begynner ä bli pä grensa til hva som er "sunt".. Veldig fristet til ä pröve mme, men som jeg ser over her, det er jo ikke sikkert at det hjelper...

Eh, unnskyld meg anonym.... Men ikke døm folk før du har alle fakta på bordet!

Babyen min er snart 6 uker. Jeg må opp annenhver time og mate han om natta. Dette resulterer i at jeg sover kjempedårlig hver natt. I tillegg sover han svært lite på dagtid,så jeg har heller ikke muligheten til å sove noe da. Dette igjen resulterer igjen i at jeg har null overskudd på dagen.

Hadde det da ikke vært bedre om jeg hadde gitt han mme på kvelden, sovet lengre og fått mer overskudd slik at jeg kunne gitt mer av meg selv på dagtid når han likevel er lys våken??

Jeg er oppe en gang per natt jeg, har siste mat ca 23 eller ved midnatt og så tre timers tid etterpå for å stå opp ved seks tida. jeg synes det er mer enn slitsomt nok å stå opp en gang per natt og i tillegg starte dagen klokka 6 så jeg for står godt at dere prøver mme. har gjort dette selv og det ble fem timer med jevn god søvn for nurket. Ikke misforstå, jeg er virkelig ikke utslitt men synes det hadde vært greit å ha mer å gå på om morgenen. kommer også til å slutte å amme rundt tre fire måneder, synes det er altfor mye mas om amming. men dere har min fulle sympati for søvnmangel, var bare det jeg skulle si, vi er jo forskjellige og har forskjellige grenser.

Hei!

Jeg vet det ikke er mye og det er derfor jeg bare vurderer den flaska enda. Det blir for lite sammenghengende sövn pä meg - har sovet 4 timer enkelte ganger, men ellers ligger det pä 2-3 timer av gangen. Jeg fär pröve ä holde ut og kanskje ei natt blir det litt lengre :) Barn er jo forskjellige, men leser sä mye her inne at de smä sover säää mange timer i strekk...

Her i heimen er det på same måte - amming annakvar time døgeret rundt tar på. Og som Marie sin prins går det ikkje an å sova på dagtid. Resultatet er at innimellomm legg eg meg før 21 for å prøva å få nok søvn. "Problemet" her er at han er 4,5 månadar no...

Når mageproblema har gitt seg blir det forsøk med mme eller graut her i heimen óg. For guten min gar ikkje godt av ein mamma som er trøtt, sliten og lei.

Og ja, eg gjer dette sjølv om eg har meir enn nok mjølk. Planen var å fullamma til han var nærare året, men no er det viktegare at mor og born får nok søvn.

Så HI, gje mme viss du må. Det er viktig for bornet ditt at mor har det bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...