Gå til innhold

Kanskje noen av dere her vet litt mer enn meg

Anbefalte innlegg

Har hatt sinnsyke kynnere i snart tre døgn nå, kommer med 5 min mellomrom. Når de verste kommer så kaster jeg opp av smertene, Hadde ingenting sånt i forrige svangerskap. Vært to ganger på Ullevål på sjekk, skal tilbake onsdag. Er ikke modent nedentil, men blodgjennomstrømminga fra navlesnora til morkaka var dårlig. Hva vil det si? Kan det være tidlig fødsel? Synes det er vanskelig å få ordentlig svar av legene der. Er 26+2 nå.

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med kynnere, men med dårlig blodgjennomstrømming i navlesnoren. Her ble det påvist dårlig vekst på babyen da jeg ca. var i uke 24. Ble lagt inn da jeg var 26 uker på vei, og datteren vår ble tatt med keisersnitt i uke 27 + 2. Fikk ikke noen spesifikk årsak til hvorfor dette skjedde, bare at morkaken sviktet og at det var årsaken til at jenta ikke hadde fått nok næring.

Vet at andre som har fått påvist dårlig blodgjennomstrømming som har gått mye lenger enn meg.... Tror det er vanskelig å få svar fra legene fordi det er vanskelig å si noe konkret om dette; de er antakeligvis også usikre. Pass på at du får jevnlig oppfølging når det gjelder blodgjennomstrømningen, vær ikke redd for å stille spørsmål til legene når du er på sykehuset - vet av erfaring at legene på Ullevål ikke nødvendigvis er de mest pratsomme, men stiller du direkte spørsmål er de jo nødt til å svare deg....Lykke til - håper kynnerne demper seg og at du kan gå en god stund til før noe må gjøres!

• 3 uker senere...

Hei ! Hvordan går det nå? --Jeg har bare erfaring med kynnere --men de gjorde ikke vondt. Jeg hadde masse og ofte -kynnere siden uke 24 tror jeg. Jeg fødte for tidlig -uke 35 men pga for mye fostervann, men kan hende at de hang sammen, for mye vann, derfor sammentrekninger... hvem vet? (Dattera er 11mnd nå :) ) Jeg stressa mye med kynnerne, ja, gikk til gynekologen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...