Gå til innhold

et spørsmål til lesbiske par...

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster det å blir befruktet hos Stork? Er det ikke dyrt?

Har dere vurdert å gjøre det på "den naturlige" måten istedet? Det er noen som har homofile venner, og at en av partene i det homofile paret er far til barnet. Eller en god, mannlig venn? :)

Det gjelder jo selvsagt dersom dere ønsker at det skal være en pappa med i bildet!

Fortsetter under...

Hei!

Vi er et lesbisk par som planlegger å få barn.

Har ikke kommet så langt som til Stork enda, da jeg håper på å få gjort det hjemme selv...nettopp fordi jeg ønsker å kjenne barnets far.

Mener jeg har hørt at det koster rundt 3000kr pr forsøk der?

Mulig jeg tar feil...

Men....kjenner svært få homofile menn, og ingen av de er aktuelle.

Det beste hadde vært å fått en heterofil kamerat til å stille opp, men det er ikke lett!

Min ekskjæreste var en het kandidat da han var singel,- men nå er han i rekordfart blitt samboer og fått barn, og er selvsagt helt utelukket.

Krever ikke at donor skal følge barnet opp dersom han ikke vil det,- men om han vil er det velkomment!

I såfall er det jo veldig viktig at donor er en person vi liker og kommer godt overens med!

Det eneste vi krever er at identiteten hans ikke skal holdes skjult.

Dette var mer enn ett spørsmål...

Uansett,- en enkel inseminasjon hos Stork kostet kr 3950 fram til desember, iallefall. (Storks nettsider gir forøvrig god info om priser og mye annet.)

Klart vi har vurdert - og ikke minst fått tilbud om - "naturlig metode". Det var imidlertid mange grunner til at vi ikke valgte dette. Den mest opplagte årsaken skjønner (heterofile) folk lettest når vi spør om DE kunne tenkt seg å be naboen eller en venn om en slik håndsrekning, så å si... Det føltes ihvertfall ikke naturlig for oss!

Juridisk er det også vanskelig, for i utgangspunktet SKAL biologisk far ha samvær med barnet. Vi klarte ikke tanken på å måtte "dele" barnet.

En far risikerer også å måtte betale barnebidrag, uansett hva en privat avtale i utgangspunktet måtte gå ut på.

For mødrenes del er en slik avtale heller ikke gjeldende, om far siden ønsker (mer) samvær med barnet (enn avtalt).

Heisann...

Koster 4000 pr ins. hos stort, 6000 om du tar en "dobbel en" i en' syklus.

I tillegg har du en samtale du må gjennom som koster ca 600 kr.

Vi valgte å gjøre det privat,og også ha en pappa til gutten vår.

Vi følte DA,at det som var mest rett ovenfor ungen,var at den fikk ha en pappa også,

I teorien fungerte det kjempe bra,men i praksis gikk det dårlig.

3 foreldre er 1 for mye.

Barnet er 1 år,og nå starter desverre rettsaken.

Faren krever nå mer samvær enn avtalen som ble satt opp sier,og også å ha barnet alene,selv om man bor 14 timer unna hverandre.og han kun ha vært på dagsbesøk 2 ganger i mnd.

Så om vi skulle gjort dette i dag,hadde vi valgt uten pappa. Barnet får nok av mannlige rollemodeller i onkler,besteforeldre,venner o.l

Det kan hende vi har vært maks uheldig,men ut fra vår erfaring,vil jeg ikke anbefale å ha en 3. person i bildet.

Annonse

Egentlig så bør man ikke svare på et så hjernedødt innlegg som dette.

Men det er forsket mye rundt det å vokse opp med to mødre, eller to fedre. Og de barna har det slettes ikke verre enn de som vokser opp med mor og far.

Jeg synes mer synd på barn som vokser opp med foreldre som har fordommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...