Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg meiner den gjennomsnittlege alderen for *bevisst* rulling er ca 5 mnd frå rygg til mage. Noko seinare andre vegen. Guten vår var temmelig nøyaktig 5 mnd då han rulla første gong, men vart ingen dreven rullar før nærare 6 mnd. No er han 7 mnd og har fått skikkelig dreisen på å rulle tilbake til ryggen.

Det er ein del babyar som rullar veldig tidleg (eg var f.eks. vitne til at niesa mi på 6 veker rulla frå mage til rygg her før helga), men det er som regel ikkje ei bevisst handling, dei har ikkje balansen heilt i orden når dei ligg på magen, så dei veltar rett og slett.

Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei, eg synest ikkje det er seint. Alle babyar utviklar seg individuelt, og det aller aller meste er "normalt".

Min sønn er litt sen eller bedagelig anlagt, men innenfor normalen. Han rullet ikke rundt da han var 5 mnd. Ved 6 mnd alder rullet han en sjelden gang fra rygg til mage og nå når han er 8,5 mnd ruller han seg fra rygg til mage med en gang vi legger han ned, så nå har han knekt koden på alvor:-)han ruller av og til tilbake fra mage til rygg, men som oftest blir han liggende på magen å gjøre kunster:-)Det er bare å smøre seg med tålmodighet og tenke at våre søte små er forskjellige:-)

Annonse

Vår baby rullet for første gang fra rygg til mage på søndag. Hun blir 3 måneder i morgen. Hun er ikke helt ekspert ennå, jobber veldig for å få det til den siste kneika. I dag har hun gjort det hele tiden. Dette sliter henne jo nesten helt ut, så hun har vært i litt dårlig humør de to siste dagene. Dessuten liker hun jo ikke å ligge på magen en gang. Dårlig taktikk av henne :-). Håper hun snart blir komfortabel på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...