Gå til innhold

Juni: vi har mulighet til å få vannkopper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hadde også muligheter for det, men jeg valgte å vente....

Er vel litt fordi jeg er så redd for å få en kjempesyk liten gutt som ikke kan fortelle meg hva jeg kan gjøre for å gjøre livet hans bedre! Men, har hørt at hvis de får det som baby så blir de ikke så hardt angrepet...

Vet ikke hva som er best jeg....

er akkuratt det samme vi tenker på....

sukk.. vanskelig valg...

så er det rart at foreldre "velger" at ungene skal bli syke.. hehe... jeg vil ikke at snuppa mi skal være syk jeg da men...

noen andre som har noe godt svar på lur?

Jeg hadde ventet. Hadde det vært en to-tre åring hadde jeg antagelig oppsøkt vannkoppene for å bli ferdig med det. Men jeg vet at også små barn kan bli hardt angrepet av vannkopper selv om de sies at de fleste får det lett, og da håper jeg at min lille venn på 10 mnd. slipper å få det nå når han er så liten.

Men, som sagt, om et par år håper jeg gjerne at han får det. Mine to andre hadde vannkopper da de var 2 og 4 år - og det er godt å være ferdig med det. Begge var sluttet med bleier - og det er en klar fordel - har hørt at det setter seg masse vannkopper i bleieområdet - og tenk så fælt for barna når blemmene klør, væsker og kanskje sprekker.

Jeg var 12 år da jeg hadde vannkopper - og det var ikke moro. Har massevis av arr etter moroa fremdeles.

Annonse

vi hadde samme mulighet som deg og vi dro på besøk til noen med vannkopper og Marcus fikk det. Snakka med helsesøster på forhånd og hun anbefalte og oppsøke det slik at man er ferdig med dette og hun sa at så små blir ikke så sjuke. Men det gjaldt ikke poden her i huset, han ble sjuk med 40 i feber, men det gikk bra. Og hadde jeg fått samme mulighet idag ville jeg oppsøkt det. Tør ikke å tenke på hvor dårlig han kunne blitt hadde han vært større. Har nemlig en følelse av at Marcus får lett feber, har sett flere eksempler på det siden han ble født.

Men du får selv avgjøre og gjøre det du mener er best for ditt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...