2 herlige gutter ;-) Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 hei... lurer litt på hva dere med små nusselige 1-åringer finner på med de i løpet av dagen? når står dere opp? leker dere masse sammen, eller greie de små å leke litt for seg selv på gulvet...? triller dere tur hver dag?! hadde vært så kjekt å vite hva andre med småttiser gjør! :-) ...og innimellom når morran starter klokka 6 her, føler jeg at jeg er den eneste i hele verden som må opp, hehe!!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 Desverre ser en vanlig dag hos oss slik ut: 6.00 står opp 7.00 leveres hos dagmamma 16.00 hentes hos dagmamma 17.00 middag en god time med leking, kosing, osv 18.30 legging Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4783530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. april 2006 #3 Del Skrevet 17. april 2006 Står opp kl 06..zzzzzzzzzzz. Spiser frokost og steller oss. Pleier å være ute litt før hun sover(sover fra ca 11.30 til 13), og ute igjen etter at hun har sovet. Triller turer, eller er ute å leker. Hun er ikke fryktelig flink til å leke alene, så jeg må aktivisere henne en del. I tillegg har hun blitt hekta på video, så jeg forsøker å være mest mulig ute. Er sammen med andre småbarnsmødre noen ganger pr uke, og er ogå i åpen barnehage to dager pr uke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4783718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 herlige gutter ;-) Skrevet 17. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 17. april 2006 oki... godt å se andre er oppe 6zzzzzzzzzzzzZZZZZZZZzz... går dattera di? for det gjør ikke min lille som blir 1 år om en uke... og da synes han det er så kjedelig å sitte på bakken ute... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4783777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. april 2006 #5 Del Skrevet 17. april 2006 Hun er straks 16 mnd, så hun går. Gikk da hun var 13 mnd. Det var godt da hun endelig klarte å forflytte seg, for hun ble rimelig lei av å bare sitte rolig ja:-) Merker jeg ser frem til at hun skal begynne i barnehagen... det virker som hun kjeder seg om dagen. Vi er stort sett sammen 24/7 he he. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4783879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ajantara Skrevet 17. april 2006 #6 Del Skrevet 17. april 2006 vi står opp mellom 6 og 9 en gang,kommer an på dagsformen til litja, så spiser vi frokost(tar ganske lang tid når hun skal spise selv,hihi) etter d koser vi oss litt med å leke på gulvet eller med bøkene hennes,hun trenger å bli satt igang litt:-) så er d dupp i vogna,triller så langt jeg må for at hun sovner,noe som regel ikke er så mange meter. når hun våkner igjen er d lunsj, etter fulgt av lek ute eller inne. vi er mest inne,fordi d er lettere for henne å gå inne enda.nettopp bynt å gå:-) er d sol og fint vær er vi ute uansett :-) akkurat nå for tiden er hun ikke så flink å leke alene.d er faktisk når hun er i lekegrinda hun leker seg best alene.jeg bruker lekegrinda når d er noe jeg skal gjøre(bære ut av bilen, vaske gulv,klær åsånt,er alene med henne så d er kjekt), og d har nå utviklet seg til å bli en plass hvor hun liker seg.hun har til og med sovnet der(!!!???) noen dager når vi er tidlig oppe har hun behov for dupp åsså på ettermiddagen før middag, d er som regel i vogna d også. så er d middagstid i 4 tiden og etter d er d lek. de dagene vi er ute å farter har vi samme rutinene da,men d blir kansje ikke så mye lek da?da er hun også lettere å ha med å gjøre,fordi d hele tiden skjer noe:-)kan fort bli kjedeli til henne når vi er hjemme hele dagen. halv sju-sju tia er d kvelds å nattstell.legger seg som regel i sju tia da,men noen dager blir den åtte. er litt fleksibel der,etter hva vi gjør på ettermiddagene og når vi er oppe om morgenen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4784843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gothminister Skrevet 17. april 2006 #7 Del Skrevet 17. april 2006 Vi er oppe alt fra kl 07.00-09.00. Kommer ann på hvilken periode han er. Altså,noen ganger trenger han mye søvn,andre ganger ikke. Si vi står opp kl 08.00 da. Spiser frokost,tar morgenstellet,så leker vi litt sammen. Så drar vi på butikken når det trengs,eller vi besøker noen,eller så er vi rett og slett ute til han blir sliten. Er da ute i 1-1/2 time. Han hverken sitter eller står rolig når vi er ute,så blir fort sliten. Men er jo også bare 17 mnd da. Så sover han mellom 12-13 en gang. Alt fra 1-2 timer. Da er vi som regel inne og leker eller koser oss til jeg begynner med middagen ved 16 tiden. Etter middagen går vi enten ut en tur,får besøk eller dra på besøk. Litt vær avhengig også,men nå er det slik att det er så mye godt vær om dagen. Prøver å være inne/hjemme 30-45 min før det er kveldsmat og legging,for da roer han seg lettere. Han er ikke så flink til å leke alene,så må aktiveres. Tv bryr han seg ikke noe om,men det er egenlig litt bra også da. Ble litt langt dette da men. Er iallefall mye lettere å finne på noe om dagen etter att han begynte å gå. Det gjorde han da han var 13 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4785311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nenna Skrevet 18. april 2006 #8 Del Skrevet 18. april 2006 Vi har mye lek og moro med vår 1 1/2-åring. Innendørs: Noen ganger jager vi hverandre på alle fire over gulvet, det er skrekkelig spennende. Biler og busser er yndlingslekene. Lillegutt krabber konstant rundt med et kjøretøy i hånda. Vi leker med klinkekuler (passer selvsagt på at ingen kuler puttes i munnen), noe som er veldig populært. Ellers leser vi masse bøker (og øver på dyrelyder og andre lyder) + hører på barne-CD-er. Astrid Lindgren-sangene er spesielt populære + de to doble barnesang-cd-ene som er ute nå. I det siste har småtten begynt å synge litt også og liker standardene "Ro, ro til fiskeskjær", "Bæ, bæ lille lam" osv. Det er veldig morsomt å lage kaos av puter og madrasser/matter på stuegulvet. Da kryper småtten opp og ned og sklir og hopper og sliter seg ordentlig ut. Utendørs er husken og sklia mest i bruk. Også går mye av tiden med til å bale rundt i sand, søle og vanndammer (ære være Reimatec!). Ellers har akebrettet vært en hit i vinter, både bortover og nedover. Ake på rompa gir også mye latter. Men den tiden er nå (heldigvis) forbi. Vi har funnet frem sykkelen. Veldig moro med sykkeltilhenger altså! Synes man kan gjøre det meste med de små, så lenge man bruker sunn fornuft og ikke gjør noe som skremmer dem. Selv om lillegutt er i minste laget, koser vi oss også hver kveld med barne-tv-vignetten. Den varer ikke mange sekundene, men skaper stor glede. En annen ting vi ser på, er ELIAS på tv2 hver lørdag morgen. Det er kjempemoro både for mor, far og barn. Dagen vår starter også klokka 06. Det er tidlig, men jeg er nesten litt glad for det siden jeg er i full jobb og ikke får sett så mye til småen som jeg gjerne skulle gjort. Heldigvis har han det veldig bra i barnehagen sin. Lykke til! Merete Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4783490-hva-finner-dere-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag-med-deres-1-%C3%A5ringer/#findComment-4788116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå