Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mandag før påske ringte jeg St.Olavs og ville vite om vi snart fikk en dato for oppstart av første forsøk, men fikk nok en gang samme svar som forrige gang jeg ringte. Papirene våre lå fortsatt inne til legen og de hadde minst 4 mnd ventetid..

Men, "vi skal vel ikke bli satt tilbake i køen når vi har fått inn alle blodprøver og alt er i orden"... Jeg fikk til svar at vi ikke ble det, men at det tok noe tid nå som de hadde flyttet osv.., men jeg synes dette fremdeles er rart. Vi har nå ventet et halvt år etter søknaden ble sendt, fikk beskjed om maks 4 mnd da, men nå fikk vi beskjed om tidligst høsten.

Vi har vurdert frem og tilbake hva vi vil gjøre og tok kontakt med Ciciona i Danmark for 2 dager siden for å undersøke litt... Mailen vi sendte fikk vi allerede svar på allerede i dag. Virker kjempehyggelige og blir tatt skikkelig på alvor. Det koster mer enn å ta det offentlig her i Norge, men det har bare til nå vært en enorm psykisk påkjenning og mener derfor det er verdt hver eneste krone å slippe å gå i uvisshet på når ting vil skje. Hver gang vi har fått positive nyheter og sett lysere på situasjonen har vi blitt skuffet like etterpå..., dere må ta flere blodprøver, vi har ikke fått noen papirer, vi har ikke fått alle blodprøvesvarene,... ja, med andre ord veldig mye kluss..

Vi kommer til å ta kontakt med St.Olavs i morgen en siste gang før vi tar vår endelige beslutning. Får vi fortsatt beskjed om å vente til høsten reiser vi til Danmark og starter med nesespray kanskje allerede neste uke??

Det er bare så utrolig deilig å tenke på at nå er det snart vår tur. Måtte bare få det ut..,(vært utrolig mye frustrasjoner/skuffelser vi har fått når vi har ringt st,olavs i det siste, men har selvsagt fremdeles et lite håp om at vi kan reise dit før de tar ferie, vil jo helst ta det her i Norge)

, men uansett er det kanskje noen av dere som har vært i Danmark ved Ciciona som kan anbefale billig og bra bosted?? Kanskje har dere mer informasjon også??

Håper noen vil dele erfaringer med oss :-)

Klem fra lille

Fortsetter under...

Hei

Vi startet opp på Ullevål og etter 6 mnd uten å ha kommet et steg videre bestemte vi oss for å gjøre dette i Danmark. Vi valgte Nordica i København og er veldig fornøyd med den behanldingen vi har fått der. Ja det er jo både dyrere og litt mer klønete pga reisevei, men for oss var det viktigere å komme i gang. Det er mange andre her inne som holder til hos Ciciona og det høres ut som om de er veldig fornøyde med det!

Lykke til videre!

Heia vennen!

Så godt å "se" til deg igjen!!

Håper du har hatt ein fin påske:) No er det "back in buisness" igjen!! Ihvertfall for noen dagar, for det er vel ikkje lenge før eg blir sjukemeldt. Skal til Hgsd. om noen få dagar:) Og sånn som eg har erfart det, har di ingenting å grue deg til når det gjelder medisineringa!

Så uheldige dåkke har vært med St. Olavs då.. Og vi som egentlig skulle ligge ganske likt i løypa..

Hvis ikkje de kan si noe meir nøyaktig til deg når du tar kontakt neste gang, støtter eg deg i å reise til Danmark! Der skjer det ihvertfall noe!

Det blir jo dyrare, men dåkke må veie for og mot.. Ikkje enkelt dette her altså..

Men det beste hadde jo vært om St. Olavs gav dåkke ein dato, og at du snart er igang med spray!

Ja, det hadde vært kos med chatten ein dag, kan godt satse på i mårra!

Klem fra din venn,

Hei igjen jenter og tusen takk for hyggelige svar!

I dag ringte jeg st.olavs for "siste" gang på en god stund. De kan ikke gi oss noen dato og det blir ikke før sommeren uansett, og de skulle ha møte denne uka som gikk på det med ventetid, og hva de måtte si når noen ringte for å spørre da det kunne se ut til å ta lengre tid enn det som først var anntatt..). Har derfor kontakter min gyekolog som kommer til å sende papirene våre slik at vi får sendt alt samlet til Danmark.

Nå håper vi på at det vil gå rakst med sending av papirer dit slik at vi kan starte behandlingen før neste torsdag.(Fikk nemlig beskjed om av vi kunne starte denne syklusen dersom jeg ikke var kommet til dag 21 :-), og det vil vi!!!)

Nå begynner det å krible skikkelig i magen... Dette blir spennende!

Annonse

Hei, hei!!

Kan på det varmeste anbefale Ciconia jeg!! Svarte nettopp litt om det på innlegget Ja, ja! Du kan jo se der...

Men kort fortalt igjen - tre mislykka ivf i Haugesund

Klaff på første forsøk ved Ciconia - er i dag 9+1 og superlykkelig!!

Skjønner godt at du blir frustrert og lei ja, akkurat som om dette ikke er en belastende nok situasjon!

Stor klem

Hei og takk for svar :-)

Godt å høre det har gått bra med dere og at dere er fornøyd med behandlingen. Jeg har blitt utrolig overrasker over hvor raske de er med å svare på mail. Veldig imøtekommende og koselig tilbakemelding hver eneste gang. I går sendte jeg 2 mail dit med spørsmål, har fått svar på begge :-)

Har dere et bosted og anbefale oss kanskje?

Kjørte dere selv? I så fall, er det vanskelig å finne frem?

Håper du oxo kan svare på dette :-)

Klem fra lille...

Vi bor utafor Stavanger, så vi kjørte ned selv ja. Syntes det var greit å ha med bilen!

Hotellet vi bodde på het Ritz, var helt greit, men hadde ikke valgt det igjen. Fordelen med dette hotellet var at det lå super sentralt, midt i sentrum, og hadde egen parkeringsplass.

Vi knota litt for å finne fram til klinikken første dagen, men fant en enklere vei etterhvert, lå ca. 5-10 min. kjøring fra sentrum. Vi var på samtale dagen før uttakt, syntes det var veldig greit, ikke minst for å finne veien dit, hadde blitt superstressa hvis jeg ikke hadde funnet fram med engang på uttaksdagen....

Bare spør hvis det er mer jeg kan hjelpe med å svare på!!

Lykke til videre i prosessen!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...