Anonym bruker Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 Blir gal snart tror jeg..Sønnen min på 6 mnd har aldri sovet en hel natt og aldri våkna mindre enn 2 ganger i løpet av natta..Har holdt på med å venne han til å bare spise en gang i løpet av natta nå en ukes tid. Første natta var det en del skrik, men gikk fint, 2. og 3. natta var det bare jamring et par ganger men sovna etter et par minutter. 4., 5. og 6. natta våkna han ikke før 2-3-tida (vanligvis gir jeg han ca 23-24). Men så..de siste tre nettene har han vært så veldig urolig..våknet mange ganger (annenhver time eller mer) og vil opp kl.4-5 ca.. I natt var det den verste natta av alle! Han hylskrek fra 2.30-06.00 med bare få minutters pause inniblant (tror det var en litt lengre pause på ca 20-30 min ila den perioden og, men ellers gikk det stort sett i ett). Kl.06.00 sovna han (rett før jeg hadde tenkt å mate han og stå opp, for er kl.06 jeg har satt som tidspunkt for det (tidligst) Etter råd fra søvnekspert..) Nå sitter jeg og gruer meg til natta og begynner nesten å grine bare jeg tenker på det..orker ikke mer snart..Desperat etter søvn..Synes jeg har holdt ut lenge nå..Og jeg som var så glad fordi det gikk så fint..også kom denne hersens natta her..HJELP! ps. Ammer, men har begynt med en halv porsjon grøt formiddag og kveld.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782528-s%C3%B8vnr%C3%A5d-pliiiiis-klarer-ikke-mer-snart/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
winneboo Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 Uff sånn har vi det å. Jenta mi er oxo 6mnd å jeg fullammer henne men vi har begynt med grøt. Hun har aldri sovet mer enn 3 timer hun heller. Opp å spise og har oxo hendt at hun har våknet rundt kl 1 å ikke sovna igjen før kl 05. Men eneste grunnen til at jeg overlever er at jeg sover med henne på dagen, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg nok ikke sittet her idag. Det å bli fratatt søvn er helt j.....g for å si det rett ut. Jeg har bestemt meg for å bite tennene sammen å håpe det blir bedre etter at grøten er innført og flere faste måltider. Dessuten har hun fått sin første tann å det gjør ikke akkurat saken bedre. Men vi får holde ut så godt vi kan Jeg er så heldig at pappaen har henne annenhver lørdag-søndag så jeg får hvertfall 2 netter i mnd å sove en hel natt på å hadde jeg ikke hatt de to nettene for meg selv så hadde jeg nok kasta håndkleet inn for mange mnd siden. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke prøvd å avvenfde han med å spise på natta helt enda. Han spiser ikke nok på dagen til å greia hele natta. men du skriver at du prøver at han bare skal spise en gang på natta men det er kanskje litt tidlig? Jenta mi spiser 3-4 ganger på natta å jeg begynner ikke å avvende henne med det før vi har innført to fulle posjoner med fast føde på dagen. Har prøvd å bare gi henne smokken men det funker ikke. Jenta er jo sulten å det blir verre for begge om jeg skal prøve å avvende henne nå siden hun bare spiser litt grøt på dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782528-s%C3%B8vnr%C3%A5d-pliiiiis-klarer-ikke-mer-snart/#findComment-4782797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
1-2-3 nå må det skje:-)) Skrevet 17. april 2006 #3 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg avvennet sønnen min da han var 8 mnd. Da var jeg sikker på at han fikk i seg nok mat om dagen til å klare seg gjennom natta. Han er nå 10 mnd og spiser 1/2 posjon grøt frokost. 2 timer senere 1 banan og fruktmos sover ca 45 min. Spiser 1 glass middagsmat ved 14 tida. En lur på ca 30 min og spiser igjen. Kveldmaten er stor posjon grøt og pupp rett før leggetid. Jeg ammer utenom disse måltidene, står forresten opp kl 7. Han legger seg kl 19.00 og sover til 6. Hvis han våker iløpet av natta gir jeg han vann. Så rådet mitt til deg er å gi han tid til å få innarbeida skikkelige måltidsrutiner, så du er sikker på at han får i seg nok mat. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782528-s%C3%B8vnr%C3%A5d-pliiiiis-klarer-ikke-mer-snart/#findComment-4782826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaS Skrevet 17. april 2006 #4 Del Skrevet 17. april 2006 Hei! Jeg har en jente på 10mnd. Hun spiser nå en gang per natt. Ved 6mnd spiste hun oftere, 2-3ganger tror jeg. Jeg prøvde ikke å avvene, siden jeg håpet og håpet at hun kom til å sove mer og spise mindre/sjeldnere av seg selv. Så det gjorde hun til en viss grad. Nå spiser hun som sagt en gang. Jeg tenker på avvenning nå men jeg mener det er viktigere å sove enn å holde på med å prøve å få henne å sovne i timesvis og ikke få sove selv. Så nå gir jeg ikke henne pupp bare hvis hun vokner før ca- 12 (legger henne i 7tida) etter det ammer jeg og håper at hun sovner etter det... Uff!! Men ja, det er HELT grusomt disse skriketimene midt på natta--- hadde en sånn for en uke siden.... KRISE! Lykke til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782528-s%C3%B8vnr%C3%A5d-pliiiiis-klarer-ikke-mer-snart/#findComment-4782937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiger-mamma Skrevet 17. april 2006 #5 Del Skrevet 17. april 2006 Hei, forstår deg godt. Du er ikke alene med sovntrøbbel. Jeg vet ikke om det er noe du vil prøve, men.... anbefaler på det sterkeste fotsoneterapi. Hadde barn med kolikk og brukte fotsoneterapi. Det hjalp etter tre behandlinger. Samtidig pratet jeg med han om andre ting og trøbbel hvor kan man bruke det. Fotsoneterapeut nevnet sovnproblemer bla. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782528-s%C3%B8vnr%C3%A5d-pliiiiis-klarer-ikke-mer-snart/#findComment-4783049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiger-mamma Skrevet 17. april 2006 #6 Del Skrevet 17. april 2006 Det jeg kom på etter på ;-) Hvis du vil kan du se på www.babyverden.no. De har en del info og råd kanskje noe hjelper............. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782528-s%C3%B8vnr%C3%A5d-pliiiiis-klarer-ikke-mer-snart/#findComment-4783168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå