Gå til innhold

Det er godt vi har riktig fokus!

Anbefalte innlegg

Det finnes uendelig mange barn rundt i verden som blir:

- banka opp

- har alkoholiserte foreldre

- blir misbrukt sexuelt

- blir solgt som sexslaver

- må jobbe fra de er bittesmå

- dør av sult

- ser mor eller far dø i krig

- må være foreldre for mindre søsken

- må fø familien

Osv osv.

Da er det godt vi kan sitte på berget å fortvile fordi noen er så uansvarlige å sende bort babyen til besteforeldrene for en natt.

Vet jeg setter det på spissen nå, men vi har det så jævlig bra de fleste av oss at vi henger oss opp i sånt tull. Ingen andre (bortsett fra Svenskene) har det privilegiet at de kan være hjemme fra jobben et helt år med babyen. I andre land er det tilbake på jobb etter noen uker bare. Ingen ideell situasjon det heller.

Hvis man har massevis av overskudd til å irritere seg over andres måter å innrette familielivet, hvorfor ikke engasjere seg i de som virkelig har det fælt da. Melde seg inn i Amnesty International, Røde kors el.l.

Ikke meningen å være moraliserende nå, synes bare vi henger oss opp i så mye sludder. Dessuten er jeg skikkelig premenstruell, og gubben okuperer TV'n med fotball :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4782258-det-er-godt-vi-har-riktig-fokus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig enig!

Selv om gubben min ikke har okkupert verken tv eller laptop :D (han hadde ansvaret for lillemor i natt da jeg var på husmorferie, tror sannelig han syns det var tøffere enn antatt å våkne om natta for å gi mat...ihvertfall har han lagt seg nå :D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...