Gå til innhold

Noen som har tips til rugetiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper å bli ruger til uka og lurer på om noen av dere som har blitt gravide har noen tips til hva jeg bør gjøre i rugetiden?

Takker & bukker for svar:-)

Klem

Skrevet

Hei Snøfilla,

Jeg satte inn mitt egg på en onsdag. Var på akupunkturbehandling akkurat innen innsettningen og så fikk jeg behandling direkte etterpå på sykehuset. Det var helt greit for St. Olavs. Fikk beskjed av St. Olavs at jeg kunne leve akkurat som vanlig. Akupunktøren sa at jeg burde ta det med ro, og ikke gå på jobb på 4 dager (pleie meg selv litt og ta det med ro). Så fikk jeg beskjed om å spise varm lunsj, og se til at jeg var skikkelig varm hele tiden. Vi syntes dette hørtes litt rart ut, men jeg gjorde som akupunktøren sa. Så etterpå jobbet jeg som vanlig, men har ikke vært på trening, kun tatt rolige turer, og det ser ut som dette fungerte for meg.

Lykke til Snøfilla!!

Klem fra Milda

Skrevet

Hei !

Jeg lykkes (endelig) på 3 forsøk tidligere i år, om min oppskrift funket eller alt er tilfeldigheter vet jeg ikke men, her er det jeg gjorde på 3 rugeperioden min (til forskjell fra de andre to).

* gikk tur hver dag - på 30-45 minutter (for å sørge for at blodsirkulasjonen får seg et ekstra puff ). Ikke alltid like morsomt i januar, men jeg sleit meg ut hver kveld...

* var mer mentalt bevist, tenkte mange positive tanker, og hadde mine "alvorsord" med kroppen med jevne mellomrom

* fokuserte så lite som mulig på at jeg faktisk var i rugeperioden, var sosialt aktiv og jobbet som vanlig.

Lykke til !

Skrevet

Tusen takk begge to, høres ut som om jeg har en plan:

* Akupunktur (bruker Vibeke Fjeld)

* Holde meg varm

* Bevege meg hver dag (men ikke trene hardt)

* Være sykemeldt den første uke etter innsetting, men jobbe etter det

* Opprettholde et sosialt liv med café-turer, kino osv.

Jepp - Dette blir bra!

:-)

Skrevet

heisann!

Har vært igjennom 3 førsøk (icsi). fikk beskjed om å leve som normalt, dvs jobbe o.l. så på mine 2 første forsøkene dro jeg på jobb rett etter insett og levde som vanlig. begge gangene gikk det ikke.

på mitt siste fryseforsøk tenkte jeg å prøve noe nytt. så jeg sykmeldet meg i 14 dager (hele rugetiden). gjorde ting som jeg er mest glad i, og som gjorde meg glad. gikk turer og passet mitt tantebarn. tok rett og slett livet med ro.

og det FUNKET!. jeg ble gravid, og er nå 10 uker på vei.

anbefaler alle å ta ting med ro. og omgi deg med ting som gør deg glad.

lykke til:-)

Skrevet

Gleder meg nesten til rugetiden, jeg:-) Skal bare slappe av og kose meg og gjøre ting jeg liker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...