Gå til innhold

12 uker og legger seg ikke før midnatt eller senere... Noen som har tips til oss?

Anbefalte innlegg

Snuppa vår er 12 uker på torsdag. Hun har vært mye plaget med vondt i magen, men Minifom hjelper. Det hjelper også at jeg ikke spiser melkeprodukter.

Dermed hyler hun ikke så færlt lenger, men hun er lys våken på kveldene. Blid og fornøyd, men vil ikke sove. Hvis hun må ligge for lenge for seg selv blir hun sur.

Stort sett sover hun fra midnatt og ca. fem - seks timer. Så spiser hun og sover til ca ni, halv ti. Da er det opp, og hun blir trøtt igjen i løpet av en drøy time. Sover to-tre timer. Så er hun våken en stund før hun sover litt i tre-fire tiden. Sover da alt fra en halv time til to. Etter det sover hun nesten ikke noe før midnatt.

Er det noen som har gode råd til oss, jeg vil gjerne snu døgnrytmen hennes litt. Nå går jeg glipp av den viktige nattammingen også, kjenner at melkeproduksjonen ikke er så god som den var. Orker ikke å sette på vekkerklokke heller, jeg trenger litt søvn sammenhengende.

Håper noen kan hjelpe! Klem fra

Fortsetter under...

Dette er veldig vanlig. Mener å ha hørt at babyer ofte legger seg til den døgnrytmen inni magen, for de trives best med å være våkne når mamma roer ned om kvelden. Sønnen vår snudde dette sakte men sikkert etter at vi la han litt tidligere hver dag. Pass bare på at du sover litt på dagen når hun sover, ellers blir man utrolig sliten.

Når det gjelder ammingen, så synes jeg det er VIKTIG at man sover fem-seks timer sammenhengende hvis man kan. Jeg har vondt for å tro at det skal være nødvendig for melkeproduksjonen din å amme oftere enn det. Da blir man jo fort mer sliten og stressa, og da går også produksjonen ned. Men nå slet ikke jeg med for lite melk da, så man må jo finne ut hvordan det er for en selv.

Lykke til!

Hei -

Gå på biblioteket og lån boka "Sove hele natten" av Nina Misvær. Den har jeg hatt god nytte av (du kan selvfølgelig kjøpe boka også, men jeg synes det er greit å iallfall kikke på bøkene først).

Snupp

Hei. Jeg vet alt om døgnsnuing. he he. Jenta mi hadde en døgnrytme der hun var våken heele natten (ikke skrik, bare lys lys våken) og la seg til å sove sånn rundt 06-07. Kill me softly sier jeg bare. Det var grusomt.

Vi klarte å snu døgnrytmen hennes ved å vekke henne når hun hadde en dyp søvn på dagen. Ikke nødvendig å holde henne våken, men bare avbryte søvnen litt. Siden hun blir søvning rundt 24 så tror jeg ikke det skal gå lenge stunden før hun blir trøtt tidligere. Det har også en tendens til å regulere seg litt selv det der etterhvert.

Nå er jenta mi 4 mnd og blir trøtt kl 2000. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...