Gå til innhold

Sånn, der har far stelt hjemme !

Anbefalte innlegg

Nå har sambo vært hjemme i 5 uker i pappaperm mens jeg har jobbet.

Før han gikk i permisjon var han flink til å etterlyse et renere og ryddigere hus og middagen på bordet når han kom hjem fra jobb. Han hjalp lite til med husarbeidet men han tok seg ofte av koppvasken etter middagen.

Ja så var det hans tur. Han startet friskt, med å vaske alle gulvene første dagen og middag klar når jeg kom hjem. Men så dabbet det raskt av.. Det han har gjort er å ha middagen klar når jeg kom hjem HVER DAG ( det er egentlig ganske bra altså), han har vasket klær, prøvd (legg merke til prøvd..) å vaske vindu, støvsuget 2-3 ganger men ellers ikke fått gjort stort. Han var sur etter 2-3 dager og mente hun var blitt så krevende plutselig, han fikk jo ikke tid til NOE?!?!

Så jeg måtte nok gjøre det jeg alltid gjør, og det er å vaske gulv, støvsuge, vaske badet, brette alle klærne han har vasket (dvs har prøvd å ta unne litt, kremt), vakse soverommet, skifte på senga, vaske til påske, rydde osv. Jeg sa til han i dag at han ALDRI fikk lov å spørre meg hva jeg har bedrevet dagen med, mens han sveiper blikket over rot og skit som ligger. Slike hint liker jeg ikke. Og han sa at han aldri skulle gjøre det mer :)

Men jeg er ikke sur altså, jeg har unnet han å kose seg de 5 ukene han har fått lov å være hjemme. Nå skal jeg kose meg i mange uker til før jeg skal ut i jobb igjen. Men det var godt å få vist han at det tar tid og energi å ta vare på en liten baby. Men jeg kommer til å savne ferdig middag hver dag da .. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4781830-s%C3%A5nn-der-har-far-stelt-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...