Anonym bruker Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Idag har gullet sovet kun 1 time siden hun sto opp kl 0900. Nå er klokken 1900. Noen flere med babyer som ikke sover på dagen?
Lovemelikeyoudo Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 snuppa er nå 5 mnd, fra hun var helt liten har hun sovet veldig lite, maks halvtime og gangen, nå når hun er 5 mnd sover mer på dagen, har nettopp forandret seg, gjerne det gjør det hos deg og, Venninner og andre forteller om deres babyer som sover 3-4 timer på dagen i strekk, det har mi ALDRI gjort..
Thea skal bli storesøster Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 jenta mi er 4 mnd, og vi har ikke noe fast søvnmønster på dagen ennå. noen ganger sover hun mange ganger, noen ganger kun en gang i løpet av dagen. Men det jeg merker er at de nettene hun sover mye og lenge i strekk, sover hun lite på dagen. kanskje bare en time, slik som du beskriver...
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Ja min sover veldig lite på dagtid, og har alltid gjort det. Vi har vært nødt til å gå veldig mye på trilletur for å få han til å sove. Har nettopp fått han til å sove litt inne, men da blir det bare smådupper på 30-45 min. Ute sover han fra 30 min - 2 timer. Men sover somregel bare rundt 2 timer om dagen likevell. I dag har han sovet kun 1 time og 15 min. Syns dagene går veldig opp og ned når det gjelder søvn. Noen dager kan han sove i 3-4 timer (men det er veldig skjeldent), mens andre dager bare 1 time. Og vi må alltid jobbe for at han skal sovne.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Han er forresten 3 mnd.
Ranveig R Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Frå guten vår var ca 1 mnd til han var 6 mnd sov han veldig lite om dagen. 2-3 duppar på mellom 15 - 40 min kvar. Som regel rundt ein time til saman i løpet av dagen. Men til gjengjeld så hadde han lang natt (frå ca 19 til 09). No er han 7 mnd og har begynt å sove litt lenger om dagen (2-3 duppar på 45 - 60 min kvar), men har litt kortare natt (18.30 - 07.30).
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Hei! Min datter har stort sett sovet 2 X 30 minutter siden hun var ca 3 mnd. Var litt frustrert i begynnelsen, siden hun var så overtrøtt på ettermiddagen. Nå har ting blitt noe bedre, men ikke mer søvn her.. Noen barn trenger rett og slett mindre søvn....
jensemamma Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 Datteren min er 4,5 mnd, og sover nå maks 1 time i strekk og inntil 4 ganger per dag, som regel 3. Hun sover godt om natten, fa. ca. 20 til 7.30 med to ammepauser. Hun blir fryktelig grinete av så lite søvn, spesielt trøtt er hun frem til kl. 12. Da kan hun illskrike av utmattethet etter 30 min.. Synes det er litt slitsomt dette her, for hun burde sove mer. tidligere sov hun inntil 3 timer i vogna, men nå er det slutt. Kan våkne på tur etter 45 min og illskrike helt til vi kommer hjem. Nå er liksom ikke det noe stas heller. Håper virkelig at dette endrer seg.
giggia Skrevet 18. april 2006 #10 Skrevet 18. april 2006 Uffameg...ikke lett dette her med søvn! Har en gutt på 4 1/2 mnd og han har heller ikke noen fast rytme på dagen. I det siste har det også blitt så-som-så om nettene også, så idag har vi begynt med sleep sense-programmet. Det virker bra! Barn skal ha masse søvn. Fikk gutten min i seng 1835 ikveld (hadde ikke sovet siden 12 i formiddag), han skrek til kl 1905 og nå sover han fredelig og godt. Håper han med dette opplegget lærer å "finne sin egen søvn", også om dagene. Noen som har erfaringer med dette???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå