Gå til innhold

Hva trenger jeg å kjøpe inn av yttertøy til barnehagen? Trenger gode tips!

Anbefalte innlegg

Nå har jo endelig våren kommet og jeg må til innkjøp av litt av hvert....men HVA TRENGER HAN?

Har følgende liste, hva er unødvendig/nødvendig å ha av dette?

*Vår/høstdress, evt hvilket merke er å anbefale?(Har hatt Reimatec vinterdress som jeg var veldig fornøyd med, men litt dyr da...)

*Regntøy (dress eller 2-delt, mykt eller "stivere"stoff, med eller uten fleeceför?)

*Støvler

*Joggesko?

*Gåsko(vanlige skinnsko med god såle)

*Sydvest?

*Regnvotter? (Jeg har "vanntette vintervotter i ull")

*Annet?

Takker for hjelp:)

Fortsetter under...

i barnehagen har jeg liggende:

helt vanlig regntøy. er det kaldt har jeg også ullgenser og bukse liggende der som kan brukes under to delt

ullsokker

støvler

regnvotter og sydvest (tror aldri den har blitt brukt)

vår/høst dress med ekstra slite felt på knær og rompe.

bruker fortsatt vinterskoa sine siden det fortsatt er endel snø her. skal få nye joggesko nå

vhis det er en barnehage hvor de har sånne små motorsykler ville jeg anbefalt å kjøpe et par sko som er slite sterke på tåa for den teknikken de legger til seg på disse sliter utrolig på sko tuppene!!!!!

Det vi har i barnehagen er:

- Troll parkdress m/ulldrakt om vinteren (vi er veldig fornøyd med denne)

- En ekstra lekedrakt i ull (til å ha under regntøyet - kjøtpå SparKjøp)

- Regntøy - vi har i mykt stoff uten for.

- Støvler

- GoreTex utesko

- Gåsko - innesko

- Regnvotter

- Kuldekrem om vinteren og solkrem om sommeren

- 2 ekstra sett med klær: strømpebukse, body, genser, bukse, sokker

- Matboks (hvis du skal ha medbrakt)

- Barnehagesekk

- til de aller minste: smokk/koseklut/bamse til bruk ved soving (min var 10mnd da hun begynte i B-H)

Det dekker i utgpkt det du trenger i barnehagen - du hadde vel det meste på listen fra før :-)

- Parkdress, kjøp en rimelig nå og til høsten så invisterer dere i en Troll-dress med uttagbar ulldress(ja den er dyr). Da har du en fantastisk vanntett, pustende, vindtett, lett og ledig dress som er varm og god, også til de kaldeste dagene. Når våren igjen kommer så kan du ta ut ulldressen (som også fint kan brukes alene under regntøy eller for soving i vogna) og da blir jo dressen litt større, minsten har da dress til neste høst. Altså så trenger du deretter bare kjøpe en dress i året (på finn.no selger forhandlere ofte fjoråretsmodell til en billig penge).

- Regntøy. Bhg forlanger at du har skift så da kan jo det fint være regntøy, for de mest regntunge dagene. Jeg hadde kjøpt todelt, uten for, for du har jo allerede foret fra Trolldressen ;-) Todelt er også greitt når det begynner å bli varmere i været, men fremdeles er vått i bakken, og minsten bare sitter i regnbukse og tynnjakke/genser. H&M sitt kom godt ut i en test (tror det var foreldre og barn) som både billig og bra.

-Støvler og ett par med sesongens sko (skoringen har rimelige sko både til sommer og vinter: skofus. Vinterskoene er både pustende og vanntett og tåler godt en tur eller to i vanndammer o.l.)

- etter lange stunder ute med sko/støvler er det vel best å la mini slippe mer sko inne. Myke skinntøffler/mokkasiner/turnsokker (skjønner du hva jeg mener?) holder i massevis.

- Mulig du må ha sydvest hvis ikke regnjakka har hette? Du bør også ha skift til votter.

- så må du ha med fullt skift av bukse, strømpebukse, body, genser, sokker, ett par tjukkesokker, og en tykk genser.

Det er mye å sette seg inn i, en overgang for både forelder og barn. Etter en stund så er dere som gamle travere å regne! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...