Halloween-mamma Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 I noen dager nå har han hatt vanskelig for å sovne på dagtid - med en gang det er "snakk om" legging så skriker han - og han gir seg ikke. Jeg ender opp med å gå inn igjen på stuen og la ham leke videre, selv om han tydelig er kjempetrøtt og grinete! Så prøver vi igjen, og det er samme leksen på nytt. Ligger gjerne i sengen og leker, kan til og med begynne å henge med øyelokkene - men så er det full grinings igjen.. Gir seg ikke før vi er oppe og går igjen. Idag har han sovet 20 minutter etter å ha sovnet i armene mine, og 20 minutter etter å ha sovnet mens vi var ute og gikk tur. Nå er han trøtt, trøtt & trøtt - men likefullt skal han være våken. Når vi kommer inn på soverommet så bare hyler han. Han legger seg fint om kvelden. Det er bare på dagtid han er et mareritt... Jeg er MILDT SAGT temmelig frynsete i kantene nå.. virker ikke som om det er tennene som plager ham heller. Hva kan det være?! Og i tillegg er han urolig - dvs. han sparker med beina hele tiden og dytter i alt som gir motstand, og er han på magen så ligger han og rugger frem og tilbake konstant. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4781178-hjelp-55-mnd-og-nekter-%C3%A5-sove-samme-som-sm%C3%A5troll-0-1/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 han er jo midt i den alderen hvor alt begynner å bli skikkelig spennende og alt skal utforskes. lillemor her og hadde en sånn periode hvor det var vanskelig å få henne til å sove på dagtid. reagerte p alt som var av lyder mens det aldri var no problem på kvelden. hun har alltid vært avhengig av å sove ute på dagtid. løsningen her ble å legge helse teppe eller en mørk innsektsnett over vogna slika t hun ikke fikk lys i ansiktet og så alt som foregikk rundt henne da ble hun helt rolig. på dager hvor det regnet så mye at hun måtte sove inne dro vi for rullegardinen, men err alltid vanskelig å få henne til å sove i senga på dagtid. vogna ute er det beste. har sovet ute hver dag i hele vinter. må ha bamsen sin å sutten. har gutten din noe han bruker å kose med i senga som han kanskje savner når han sover på dagtid? er krise her hvis bamsen har blitt glemt hjemme når hun er i barnehagen da får hun ikke sove. hun er nå 18 mnd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4781178-hjelp-55-mnd-og-nekter-%C3%A5-sove-samme-som-sm%C3%A5troll-0-1/#findComment-4781907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloween-mamma Skrevet 17. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 17. april 2006 Ja, han har jo bare blitt mer og mer urolig i det siste. Han har ikke noe kosedyr (bortsett fra meg da) - bare smokk. Men jeg prøver å innføre kosedyr, legger noe som han kan holde rundt når jeg går ut av sengen. I vognen må han helst ha teppet over ansiktet, av og til går det greit uten. Og inne på dagtid har han vært helt grei å legge så lenge jeg legger meg sammen med ham og holder ut med at han gjerne skal synge litt og leke litt før han sovner.. Er først nå de siste dagene at han har protestert vilt... Men det er nok gjerne bare denne utforskertrangen da, ja. Soverommet er kanskje SUPERkjedelig i forhold til resten av huset. Nå tror jeg at jeg har fått lagt ham for natten - så nå skal hodet mitt få slappe av.. Blir helt tullerusk av skrikingen, er vant til å ha en baby som jeg forstår meg på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4781178-hjelp-55-mnd-og-nekter-%C3%A5-sove-samme-som-sm%C3%A5troll-0-1/#findComment-4782518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå