Gå til innhold

Juni: babyen snudd seg ennå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skal på kontroll 3mai for å sjekke om babyen har snudd seg.

Hvor langt er dere, og har barnet snudd seg?

Er forresten i uke 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er omtrent like langt...

Og tulla mi har ikke snudd seg =)

 

JM skulle sjekke tilstanden i uke 37, og hvis hun da ikke hadde snudd seg blir jeg sendt på UL / rønken for å se hva som må gjøres. Om det blir KS eller setefødsel..

 

Tror jeg krever KS jeg da.. Jeg tror jeg får stor baby og fikser ikke at hun kommer med rompa først =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hodet/setet ikke er festet, kan baby'n snu seg helt til tett oppunder fødsel...

Er 31 + 4, og nurket lå påforrige kontroll med hodet ned, men i skråleie. Bekymrer meg ikke, da jeg vet at baby'n fremdeles kan snu seg mange ganger før hodet/setet fester seg... Er "flergangs" fødende så forventer ikke festet hode/sete ennå. (sist festet hodet seg 2 dager før fødsel, fødte 4 dager på "overtid"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne24

Er du førtegangsfødende, kan det hende hodet er festet nå, men ikke nødvendigvis. Er du flergangsfødende, trenger ikke hodet feste seg før rett før fødselen starter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i min 30. uke nå og da jeg var hos jordmor sist (5. april) lå babyen med hodet ned. Men dette tror jeg bare var flaks, vet ikke om hodet har festet seg nei. Det sa hun ingenting om. Men skal på ny kontroll hos lege 2. mai, skal vel sjekke da.. MEN babyen lå iallefall med hodet ned, fordi jeg fikk kjenne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er 31+0 idag og småtten sparker hardt og godt i blæra mi for tida, så han har nok ikke snudd seg nei... er førstegangsfødende. Synes av og til det kjennes ut som føttene som tasler der nede skal komme ut...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff,låter inte bra med setefødsel. ett litet tips gå till homopat eller fysioterapaut, de kan hjælpa dig snu bebisen din,så slipper du setefødsel eller KS.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag og babyen min har lagt seg med hodet ned. Men har ikke festet seg. Jeg er nå 33+1. :-) Sist jeg var hos jordmor, da var jeg i uke 30, hadde babyen ikke lagt seg med hodet ned. Jeg kjenner spark midt på magen, gjerne på begge sider samtidig. hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg er 33+1 i dag, og sist gang jeg var på kontroll(31+1) lå den lille med hode ned. Jordmor sa at han sansynligvis ble liggende slik til fødselen, men jeg synes likevel det blir spennende å se hvordan han ligger på neste kontroll

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere lillinger som ikke har snudd seg ennå =)

Blei litt bekymra når jeg var hos JM sist, for hun gav meg inntrykket av at hun burde ha snudd seg da...

 

Jeg kjenner at hun fortsatt har god plass, og jeg kjenner at hun snur litt på seg når hun er aktiv. Men hun faller alltid til ro i samme stillinga. Og alltid med rompa eller beina nedover. Sparkene har jeg kun kjent nedover og bakover. Aldri oppover..

 

Jeg vil helst ha en vanlig fødsel...

Tror jeg vil føle meg litt snytt for fødselsopplevelsen hvis det blir KS. Jeg vil være med på hele fødselsprosessen =)

 

Så jeg håper nå at hun finner det for godt å sparke litt oppover på slutten da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi... sparkene oppover er ikke noe du burde savne!! har så vondt i ribbeina og musklaturen rundt at fy!! lille vims har ligget med hodet ned sia uke 32 er nå 34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på sjekk i uke 28-29 lå babyen med hodet ned!!! Skal til jormor igjen snart, håper den fortsatt gjør det:) Er i uke 31 nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 31+ 4 i dag, var på kontroll i går og babyen her har snudd seg med hodet ned, men det var ikke festet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har termin 12. juni (32+4) i dag og babyen ligger ned, men har ikke festet seg. Håper hun blir liggende slik nå :) Neste kontroll om 3 uker og håper at hodet da har festet seg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her låg babyen med hode ned i uke 29, Jm sjekka ikkje sist for da hadde eg med sønnen min og to av hans søskenbarn så ting blei litt kaotisk. Men eg skal til legen om ei uke så da sjekkar ho hode leie da. Eg syns heile tida at rumpa har ligge oppover slik som storebror men ein veit aldri. Det kjennes ut som om det er noko som graver seg ned i bekkenet av og til og da meiner eg ikkje ein fot som tråkkar men noko større. Eg får slike stikkningar som eg fikk når jm el lege sjekka om hode var festa hos nr 1. Så eg håpar og trur at det er hode som graver seg fast! Er 33 fullgåtte og andregangs så det trenger ikkje feste seg på lenge enda. Men så lenge hode ligger ned så er det greit for meg, det er ikkje så god plass der inne nå til heilt dei store turn stevna;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bebisen min lå nå med hodet ned :)

jeg uttrykka lettelse over det, har tenkt litt på dette med setefødsel

og det er jo da ikke noe stas...

men det trengte jeg ikke tenke på!!! jo fordi først om en mnd ville det vært noe problem - javel da, tenkte jeg - glad alikevel...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går, er 32+5 i dag. Pjokken lå med hodet ned men hadde ikke festet seg enda. Men det er jo bra han ligger riktig.. Jeg kan forresten kjenne hodet selv nå :-) moro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32+5, baby'n ligger i hodeleie, men skråstilt. Ligger diagonalt: hodet nede på venstre side, rumpa oppe på høyre side... Håper hodet snart kommer i "riktig" posisjon, selv om det ikke nødvendigvis fester seg ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med yngstemann min så snudde han seg fra hodeleie til seteleie to uker før fødsel, uken etter hadde han snudd til hodeleie igjen.

Så for flergangsfødende er ikke det unormalt at hodet ikke fester seg før like før fødsel eller ikke fester seg overhodet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kontroll i uke 28 lå han med hodet ned, sist kontroll i uke 33 lå han med hode godt neddi sa jordmor, og det kjenner jeg også rimelig godt... dette er nr to så hodet har nok ikke festet seg.... regner vel med at han blir liggende sånn nå... alltid spark på de samme stedene oppunder ribbeina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34+2 idag, og barnet lå på skrå i sete på tirsdag for to dager siden... Forrige gang for to uker siden lå barnet med hodet ned.. Er mitt andre svangerskap, og håper endelig nurket snart snur seg (og blir liggende) i hodeleie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

 

Er 31+5 idag..:) Skal på kontroll snart, og jeg tør å tro at hodet er festet, håper på det ihvertfall. :) Dette er mitt første sv.skap. Og de siste ukene har jeg kjent sparkene kun oppover mot ribbeina og litt til sidene.:) Også små, rolige bevegelser i nedre del av magen, som jeg tror kan være de småe hendene.:)

 

Kan det være mulig at hodet er festet?? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...