Gå til innhold

April: Da har jeg ammet LIlle for siste gang..... :-(

Anbefalte innlegg

Nå har vi nettopp tatt opp Lillegutt. Vi har holdt på med å trappe ned ammingen i det siste, og de siste 2 ukene har jeg bare ammet hver ettermiddag. Det er lengse siden jeg bestemte at når påsken var slutt så var det slutt på ammingen også. Nå er påsken over...... Er litt trist og vemodig.

Fortsetter under...

Det vil jeg tro var litt trist ja...

Her stoppet det gradvis av seg selv pga hjertefeilen. Savnet det veldig i starten men ble fort vant til å ikke amme...

Innimellom kjenner jeg at jeg savner det veldig, når jeg ser andre som ammer... Skulle gjerne ammet enda jeg om kroppen min hadde taklet det. Men men..

Ja, off så trist! Vet jeg må slutte snart jeg også. Men finner liksom ikke noen god grunn for hvorfor.... Så det blir vanskelig. Jobber jo ikke heller, så jeg har jo anledning til å amme en stund enda...

Hvorfor slutter du? (leiter etter en god grunn, annet enn "det er på tide")

Jeg er veldig klar for å slutte å amme nå, men Litago er ikke klar for det. Har faktisk fått beskjed fra legen at jeg absolutt ikke må slutte enda, fordi Litago trenger all den hjelp hun kan få til imunforsvar. Dessuten er det fortsatt slik at når hun er syk så spiser hun nesten ingenting annet. Dermed har jeg vel i realiteten ikke noe valg....

Men no skal vi hvertfall bli kvitt nattammingen! *krysse fingre og tær* (har skrevet et annet innlegg om det)

angående god grunn for å slutte: jeg har alltid sagt at jeg vil slutte før ungen finner frem selv eller kan fortelle med ord hva hun vil ha. Da føler jeg bare at ungen er blitt for stor, men det er kanskje bare en greie jeg har :-) Litago har no begynt å si "der" mens hun drar ivrig i genseren... Har ikke du problemer med å amme ungen din, så er det ingen grunn til å slutte enda. men etterhvert som ungen blir større, vil du nok kunne få reaksjoner fra omgivelsene. Det kan du enten gi blaffen i, eller unngå ved å ikkje amme offentlig.

Me ammer fortsatt mykje på dagen, men eg tenker at me kanskje snart gjer det litt meir privat, og ikkje ammer i full offentlegheit. Eg lurer også på når me skal slutte egentleg... Han syner ikkje nokon interesse for å slutte , og eg tykkjer han er alt for liten til å slutte endå... (han er jo "berre" 11 kg og 80 cm, og 1 år.....uæææææ...kor er babyen min???) Skal iallefall vere slutta neste år på denne tiden *fnis*

Bare sånn for ordens skyld vil jeg bare si at vi har sluttet å amme i offentlighet. Noen dager blir det bare morgen og kveld. Noen dager opp til 4 ganger for dagen! Vil egentlig ikke slutte. Men føler jeg bør det, fordi??

Trollmor1, lykke til med nattavvenningen:-)

Annonse

Må bare si til dere som har lyst å slutte å amme men ikke finner noen grunn; hvorfor fortsetter dere ikke bare når dere har muligheten. Hvis det ikke er sånn at dere er lei og vil ha kroppen igjen. Det er det jo lov å føle etter ett år med amming.

Det anbefales jo faktisk å amme til barnet er 2 år pga immunforsvaret.

Jeg savner veldig det med kosen rundt ammingen og jeg, og tror hvis jeg hadde hatt valget ville jeg ammet morgen og kveld fortsatt, men ikke offentlig, som noen andre og skriver her.

Man opplever ofte ammepress når babyen er nyfødt, og når barnet er fyllt et år får man kommentarer om man ammer fortsatt.. Ikke lett det der..

Synd det er sånn.. Det burde være opp til mor hvorvidt hun ønsker å amme og når hun vil slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...