Gå til innhold

Juni: Hvordan få han til å sove i senga si heile natta??

Anbefalte innlegg

Trenger oppskrift på hvordan jeg skal gå frem.Poden er 10 måneder. Etter mye sykdom og tannfrembrudd så har vi tatt han inn til oss(ja, veit det er dumt) Men nå er det nok. Har tatt skrike metoden om kveldene, men skal vi ta den om natta også?? Alle tips og råd mottaes med stor takk.

Fortsetter under...

Hei Eveline... vi har hatt det liknende.... Men vi sluttet faktisk med sprinkelsengen, vi har en dobbelmadrass på gulvet og en liten madrass ve siden av, liksom i hjørnet. Zoe sover der. Vi legger henne for kvelden dit. (Vi har også sluttet med skrikemetoden, vi brukte den fra 5mnd til ca.8-9, men det var også mye tannframbrudd og mye skriking. Da ble det unntak.. Metoden fungerte forholdsvis bra på begynnelsen men ikke i slutten. Hun bare skrek og skrek lenge. Så da tenkte vi dette kan vi ikke gjøre...) Så nå er mannen eller jeg med henne i senga ved siden av, først leker vi litt så synger osv. Mørkt på rommet, men hun ser oss.

Når hun våkner på natta så ammer jeg --dvs. ca. etter kl 12. Hvis hun våkner før 12 så må vi få henne til å sovne igjen, uten mat. Da skifter jeg vanligvis på henne (hun er våken uansett), men prøver ikke å ta henne opp. Så ser jeg på henne, synger. Dette er slitsomt, hun skriker litt eller mye, og etter en time eller 1,5t så sovner hun...... vet ikke hva vi kan gjøre ellers.

Dette er fortsatt "ok" selv om slitsomt, siden det skjer oftest FØR vi legger oss.... Men. Noen ganger når hun våkner på natta og ikke sovner etter ammingen (ammer liggende, så hun ligger da på sin egen madrass) så da blir det skikkelig krise, siden jeg og mannen er litt i koma, --da tar vi runder, først prøver jeg å få henne til å sove, og hvis det tar kjempelenge så mannen (han går da til et annet rom før det og prøver å sove litt). Vi gjør det samme som på kvelden, men uten leking. Synge, snakke rolig.... men er der hele tiden.

Så jeg vet ikke helt hvordan jeg ville gjøre det hvis vi hadde en sprinkelseng, sitte ved siden av, kanskje? Være der med ham.

Da vi brukte skrikemetoden på kveldene så brukte vi den ikke om natta --oftest da.

Dette er vanskelig, ja. Men : hvorfor mener du det er nok? Dere vil helst at han sover i senga si, --er den på et annet rom?

Håper det blir bedre.... her går det ofte i faser... når vi blir helt fortvila så kommer en ny fase.... heldigvis ofte en bedre en.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...