Anonym bruker Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 Min jente er 2 år og 2 mnd, og hun lugger en jente i barnehagen. Dette har den andre mammaen tatt veldig opp med de ansatte i barnehagen, og jeg lurer på hvordan dere ville reagert, og hvordan dere ville prøve å få en slutt på det? Hun lugger ikke hjemme, og det er bare hun ene jenta. Det er ikke noen foranledning til luggingen heller. Synes dette er vanskelig, kan jo ikke være med i barnehagen heller, det er jo en grunn for at vu har henne der. Blir takknemlig for svar!! Hun er forøvrig kommet i trassalderen, litt tidlig synes jeg men jeg var visst der tidlig selv også:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4780265-lugger-deres-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjefen Skrevet 17. april 2006 #2 Del Skrevet 17. april 2006 tror jeg hadde vaert med i barnehagen og snakket med ungen der. Satt meg sammen med dattera min (hvis jeg hadde en :-)), og den andre jenta, og spurt hvorfor hun lugger. Og saa fortalt at hun andre jenta faar vondt og blir lei seg hvis hun lugger, og at det ikke er lov. Og hvis hun lugger igjen saa faar hun straff. Og saa bli enig med de i barnehagen om at hun settes i en stol eller lignende hvis det skjer igjen. De har sikkert en eller annen form for straffesystem i barnehagen ogsaa, eller ...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4780265-lugger-deres-barn/#findComment-4782054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimi79 vente nr 2 Skrevet 17. april 2006 #3 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg har en gutt på 2 år 4 mnd,han har begynt å lugge meg veldig nå fortiden. Tror han gjør det mest hjemme,men hender sikkert nok litt i bhg også. Klart noen barn kommer mer i klemmeri med hverandre en andre gjør,uten man helt vet hvorfor. Jeg tenker at dette må personalet da viten om,(særlig fordi mor til"offret" har sagt tydlig i fra) og gjør sikkert noe med det. Jeg synes du skal be om en samtale med pesonalet og høre hva de gjør og hva evt du kan gjøre. Mulig de bør ha en periode hvor de observerer barnet ditt i forold til andre barn og spes den hun lugger. Jeg tror ikke det er så lett å bare sette henne i en krok,stol ol, klart det skal reageres på,men også gang på gang forklare, det gjør vondt hun blir lei seg,liker ikke at du gjør sånn,nå må vi trøste henne. Viktig at du og personalet gir datteren din mye oppmerksomhet,når hun ikke lugger,vise henne hva man kan gjøre for å fa god oppmerksomhet fra den hun lugger. Det er mye som kan gjøres. Mulig du skal gå inn i barnehagen og fortelle datteren din,men jeg tror heller du skal la personalet ordne opp i barnehage tiden,så snakker du om det naturlig hjemme. Skulle dette skje når du leverer-henter datteren din ja da er det naturlig å ta det der og da. Igjen snakk med personalet/ped.leder føler du dette er et stort problem og ubehag,ville jeg klart be om foreldresamtale. Lykke til!! (dårlig til å fatte meg i kortehet jeg se ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4780265-lugger-deres-barn/#findComment-4783389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nå har jeg tre gull;-)! Skrevet 18. april 2006 #4 Del Skrevet 18. april 2006 Det var på foreldresamtalen for 3 uker siden at jeg fikk vite, følte meg ganske anklaget, men tok ikke jenta mi helt i forsvar siden jeg ikke vet hva som foregår. De småe i barnehagen har en dagbok som personalet skriver i hver dag, og der har de begynt å skrive når hun lugger sånn at vi kan ta dte opp hjemme. Foreløpig har det ikke hjulpet, men kan hende det kommer seg etterhvert. Personalet mente jeg måtte snakke med henne hjemme om det, selv om det ikke er like lett med en toåring. Vi snakker om at hun andre får vondt og begynner og gråte. Jeg prøvde å be om at de måtte være konsekvente med henne, ikke le med henne som hun andre mammaen mener at de gjør. Men, men, håper det gir seg etterhvert. Trodde ærlig talt ikke at det ville bli konflikter i barnehagen på sånt niva, men barna er så små:-). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4780265-lugger-deres-barn/#findComment-4794746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå