nickoline og supermann Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 Vi kom hjem fra sykehuset på lørdag. Slet litt med å komme i gang med amming. Hadde voldsomt hjemlengsel og det var befriende når han endelig tok puppen selv. Han er fremdeles ikke noe ivrig, men han er tilfreds. Sover sover og sover, spiser, promper, gråter sover og sover....... En deilig liten tass. Veide 3200 og var 51 cm. Ble satt i gang mandag. Fikk første pille klokka 12 uten reaskjon. Da mente de det kunne ta inntil 3 døgn. Fikk neste pille klokka 19. Da synes jeg synd på min samboer og sendte han over til noen venner som bor 2 minutter fra ahus. Klokka 23 ringte jeg. Da hadde det begynt. og det ble bare værre og værre. Den ene ria tok den andre. Ganske nedtur når man vet at man bare er i fase 1. Kort fortalt. Jeg sliter meg gjennom et helvete fram til klokka 0400. Spyr som en gris og tisser på meg osv osv. Da får jeg morfin. Sovner, men smertene henger i. Vokner som sammekrøpet i enden av sengen. Går en tur på do. Registrerer at jeg blør, men er likegyldig pga dopet. Legger meg tilbake i senga. Sovner. Våkner av at det blir varmt og vått. Da gikk vannet (0630). Fra da av ble alt bedre. Jeg hadde fått sovet, samlet krefter og var klar for intens jobbing. Det går fort nå. går fra 6-8 cm på no time..... og jordmor Kari (F A N T A S T I SK) sier at innen klokka 13 er han ute. Jeg jubler og rekker hendene i været. Får skryt av jordmor.... Likevel blir klokka 1350 før Andreas kommer ut til mamman sin. Var en liten kant vi ikke klarte å presse over. Et lite klipp (5 sting) to pressrier og han var ute. Han var litt medtatt og jeg ble et øyeblikk redd. De ga han litt oksygen, så fikk jeg han endelig på magen min!!!!!!!! Nei, så L Y K K E L I G!!!!!! Så får vi være alene. Jeg går i dusjen. Bobler over av all den energien jeg ikke har hatt tidligere i svangerskapet. Jeg kunne kjenne igjen meg selv....... to timer etterpå går jeg nysminket og dusjet bort på syd 12. Blir spurt om det er jeg som har født. For jeg så unormalt sprek ut. HA HA!! De skulle bare ha visst. Nå koser vi oss hjemme. Jeg er bare en kjapp tur innom mamma for å hente barnevogna mi. Så skal vi ta oss en tur ut. Har foresten fått urinveisinfeksjon og lillegutt har fått litt trekk på øyenene. Han har foresten masse sort hår. Og er selvfølgelig verdens vakreste. Kos! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4778594-april-andreas-og-jeg-har-det-bra-endelig-hjemme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå