Gå til innhold

Adine eller Adina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Tenkte som enkeltnavn men også evntuelt som del av dobbeltnavn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer for Adina:)

Skrevet

Adina hvis det skal stå alene. Kan være aktuelt med Adine i dobbeltnavn.

Skrevet

Kjenner en jente fra Bosnia som heter Aldina. Synes det er veldig fint.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg synes AdinE er penest :o) Nydelige navn begge to, da.

Skrevet

Adina er ok. Liker ikke Adine så godt. Ville gått for enkeltnavn

Skrevet

Adina høres for arabisk ut, så hadde gått for Adine dersom dere er norske.

Skrevet

Vi har ei jente som heter Adina. Det er et nydelig sjeldent navn... Og vi får høre så mye positivt om navnet! Det er fra bibelen, gamle testamentet. Det betyr "Slender and delicate" slank.

Vi har valgt enkeltnavn, fordi vi har to etternavn. Men vi kjenner ei Rebecca Adina. Men hun har det jo som andre fornavn.... vet også om ei Adine....

Lykke til med valget!

Skrevet

kommentar til Vannmann31: Kjenner, via skolekrets, veldig mange arabere/somaliere/øst-europerere/nord-afrikanere: Ingen kjenner til Adina... Men Amina, derimot, er kjent... Og det er det flere "norske" barn som heter. Adina/Adine/Edina finnes under Dina i navneboka. Og søker en på telefonkatalogen har 99 prosent norsk etternavn.... en skal ikke være redd for gamle sjeldne navn... Ta en tur på gravlunden du. Så vil du nok oppdage flere av dine såkalte"arabiske" navn (som du kaller dem...) Og de født og oppvokst i Norge på 1800-tallet!!

Skrevet

Jeg synes Adina er utrolig nydelig :) Og synes det passer flott på en helnorsk unge også. I mine ører klinger det vel så norsk som "arabisk" :-)

Skrevet

ADINE:) Synes begge er fine, men jenta mi heter Adine, og synes det er så fint å spesielt. Fått mange positive tilbakemeld på navnet.

Så er det ikke så mange som heter det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...