Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er jo full barnehagedekning her i byen, er det noen som vil bruke dagmamma, da? Etter å ha regnet litt på det, ser jeg at jeg må jo ta 3500,- eller helst mer, for at jeg skal tjene noe (hvis en jobber hvitt...) Og da er det jo dyrere en barnehage! Er det noen som vil betale mer for å ha barna hos dagmamma en i barnehage?!? Hva er vanlig å ta som dagmamma?

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

3500,- kan du trygt ta... Det er billig....! Foreldrene kommer mye bedre ut av det enn om de benytter barnehage.

Når de benytter barnehage går kontantstøtten direkte som statstøtte til barnehagen, i stedet for via foreldrene.

Dersom du tar 3500,-/mnd, har foreldrene "gratis" barnepass + litt ekstra. Du kan trygt ta 4500,-/mnd, og foreldrene sitter alikevel igjen med 1400,- mer enn de gjør om de benytter barnehage (om barnehagen koster 2250,-).

Noen foretrekker dagmamma, så det er bare å sette opp en annonse i lokalavisen el. nærbutikken.

Lykke til ;-)

P.s. Om du jobber hvitt, kan foreldrene trekke fra inntil 25.000,- på skatten. Du kan også trekke fra ca 850,-/mnd før du trekker skatt. Lurt å jobbe hvitt ja. Det blir ikke så mye, på så lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...