Gå til innhold

Hun skriker sånn om ettermiddagene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 9 uker nå, og den siste måneden har hun veldig ofte en periode på 1-2 timer på ettermiddagen en gang mellom 16 og 19 hvor hun bare skriker og skriker og er utrøstelig! Dette er uvant for oss, våre 2 første var ikke sånn. Det er nesten ikke noe som nytter, bæring, byssing, kjøre bil, kjøre i vogna, massasje, ligge alene, være stille, prate, synge, smokk, tilbud om pupp, hun skriker like herlig, skriker seg helt bort! Det eneste som av og til hjelper er å ta av henne alle klærne, og da ligger hun likevel og småhikster. Prøver vi å kle på igjen setter hun i gang på ny.

Sånn i 19-tiden roer hun seg uansett, suger litt og tar seg en ørliten dupp, så er hun rolig og fin til vi legger henne kl 20.

Dette skjer ikke hver dag, men nesten, men kvalifiserer vel ikke som kolikk fordi hun ikke skriker i 3 timer. Jeg synes det kan virke som om hun er overtrøtt, fordi hun sjelden sover mellom 15 og 19, men hun klarer altså ikke å finne roen samme hva vi gjør nesten.

Noen andre som har hatt det sånn? Noen gode tips til å roe babyen? Når gir det seg? Noen som har prøvd kiropraktor eller manuellterapeut selv om barnet ikke per definisjon har kolikk?

Vil bli svært takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vår lille gutt på 9 uker var akkurat lik. Veldig vanskelig å trøste. Men så fikk jeg et tips om å legge han i sengen sin, mett og ren bleie. La han ligge der å skrike.... Huff og huff tenkte jeg..

MYE motvillig gjorde jeg dette, og han gråt i 3 minutter.. så sovnet han. Jeg stod ved siden av og snakket med han, sånn at han visste jeg var der.. Men jeg tok han ikke opp.

Jeg skjønte at han var overtrett.. han hadde også en lang våkeperiode før skrikeperioden.

Jeg reduserte også stimulien til han en liten time før skrikeperioden, ikke så mye lys og lyd.

Nå går det mye bedre, hadde skrikeperiode i kveld--- men det er flere dager siden nå.

Håper det ordner seg for dere..

Skrevet

Takk for tips, skal prøve neste gang :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...