Gå til innhold

dilemma

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har bare vert sammen i 3-4 måneder, sist uke så sa han at han ikke trodde han var like gla i meg som de virket som jeg var i han og at han ikke trodde vi hadde noen framtid, jeg ble selfølgeli knust,men vi bestemte oss for å vente i et par uker for å se hva som skjer, og tenke grundig over ting.....

Ej skulle hatt mensen sist uke men den kom ikke og tok forrige dagen en positiv GT.

Nå hvet jeg ikke om jeg skal fortelle ham om barnet eller om jeg bare skal ta abort...

Jeg elsker denne mannen, og kunne tenke meg å ha barn med ham, men jeg vil ikke at han skal bli bare fordi jeg er gravid, hva om han forlater meg senere, hva om jeg plutseli blir alene mamma....

Han er 7 år eldre og har fast jobb så penger og finansiering er ikke noe problem.

Jeg er bare veldig usikker, prøver å ikke vere egoistisk og god troende og tenke at hvist jeg behlder barnet så blir han sikkert å så kan vi leve et langt å lykkeli liv sammen, selv om det er det jeg vil to...---

hjelp!

-jente 20-

Fortsetter under...

Mit råd er: fortell han om barnet... dere kan jo ta sammen igjen og da er det ikke godt for et forhold at du holder noe hemmelig for han. Det kan også hjelpe deg å ta en avgjørelse i forhold til hva du har lyst til å gjøre. *Fordi det er du som må ta dette valget, han kan støtte deg i å ta abort eller han kan også være imot at du tar abort. Det er ikke alle menn som liker tanken om abort.

Du må tenke på hva du har lyst til å gjøre i situasjonen, og da må du tenke utifra at du evt blir alenemamma siden forholdet deres er så pass usikkert nå. Men at han blir berre pga barnet er ikke et godt utgangspunkt for å få et forhold til å fungere.

Ta dere en generell prat om forholdet, snakk sammen om dere klarer å få det til å fungere med eller uten barn.

Det kan hende at det ville vært godt at dere snakket med rådgiving til å ha en tredje person til å hjelpe dere.

Uansett masse lykke til vidare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...