Gå til innhold

Hvilken str på klærne bruker barna deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Så godt å se andre unger på den størrelsen! Jenta mi var 10.65 kg og 73.5 cm på 1. års kontrollen. Ligger helt øverst på kurven. Fikk mye pes fra helsesøster og lege, som mente hun var for tung. Hun er veldig vrien når det gjelder mat. Får nesten ikke i henne noenting, så egentlig skulle hun jo ikke vært så tung...

MEN tilbake til spørsmålet: hun bruker str. 74/80 og er nå snart 14 mnd.!

Annonse

Gutten min er 14 1/2 mnd og bruker str 86 for det meste. Har fortsatt noen klær i 80 som er litt knapp og noen i 92 som må brettes opp.

Vet ikke hvor stor han er nå, men på 1 års kontrollen var han 80 cm og 11.5 kg, så han er vel litt over gjennomsnittet.

Han er 20 mnd og har ikke blitt målt eller veid siden 1,5 års kontrollen, så jeg tipper sånn ca:

Høyde: 86-88 cm

Vekt: 12,5-13 kg

Skostr: 23-24

Han bruker stort sett str 92. Bukser kan han forsatt ha 86, mens bodyer må han opp i 98-104.

Han er lang i ryggen og kort i "lortfallet" ja.....he-he!

Han har hele veien ligget så midt i kurvediagrammene som det går an å komme både på vekt og lengde og forholdene mellom disse. Siste kontroll var han litt lengre enn gj.snittet.

Hun er 20 mnd datra mi, men ikke særlig stor ifht barna beskrevet over...

Hun er ca 78-79 cm, veier 10,5 kg og bruker str 80-86 i klær og 20-21 i sko.

Nesten så jeg må gå på helsestasjonen for en ekstra sjekk.. men, hu er jo aktiv og veldig frampå språklig, så tror jo ikke det er noe galt.. kanskje hun vokser litt nå når sola har begynt å varme?!

;-)

Hei.

Tror guttungen her er stor for alderen, han er 15 mnd og han er 15 kg og 86 cm lang.

Han bruker en del 92, men har en del i 98 som jeg må brette på enda. Bodyene er litt "lange" i 98, men bedre med litt plass enn for lite.

Kjøpte nye joggesko til han i 24.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...