Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på snart ni mnd som ikke kan ha mat som ikke er finmoset. Har prøvd flere ganger å gi middag med litt klumper i, og ørsmå biter brød, men hun brekker seg og det hender at all maten kommer opp igjen.

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få henne til å like brødmat?

Hvor mange måltider til dagen får deres barn på samme alder? Jeg gir bare tre måltider (grøt til lunsj, middag og grøt til kvelds) og ammer på morgen og kveld, men kunne tenke meg å gi et måltid til med fast føde.

Ellers er jeg redd for at det blir ei skikkelig kresen jente. Hun kan ikke fordra hjemmelaget mat, eller glassene fra nestle eller småfolk. Her er det kun hipp som gjelder.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4773917-brekker-seg-av-br%C3%B8dmat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har det på akkurat samme vis =)

(8 mnd) Jeg kan fortelle hvordan vi har gjort det her:

Trikset her har vært avledning faktisk. Man skal sikkert ikke gjøre det oppover i alder, men sånn det er nå, er det ingen ting annet som funker.

Jeg har et stort speil stående på gulvet i enden av lekematten hans. Der setter jeg ham så han kan pusle litt mens jeg lirker inn bitte små biter med prim på.

Dem har jeg dyppet i litt melk som jeg har ved siden av, sånn at de er litt bløtere for ham i munnen.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...