Gå til innhold

21 mnd og slår - trenger gode råd

Anbefalte innlegg

Vår søte lille snuppelure har blitt et lite troll. Hun slår masse og hardt, skikkelige svingslag, og vi aner ikke hva vi skal gjøre for å få henne til å slutte.

Har prøvd å overse henne litt, men det er vanskelig for det gjør vondt innimellom også. Har prøvd å sette meg ned å snakke med henne og forklare at mamma får aua, men det virker det ikke som hun bryr seg om. Har også vist henne at hun skal stryke istedet for å slå, men det hjelper heller ikke.

Hun har nettopp fått en liten søster også, så jeg lurer på om hun rett og slett er sjalu. Vi prøver å gjøre ting bare sammen med henne sånn at hun ikke skal føle seg tilsidesatt.

Noen som har slitt med det samme og har noen gode råd? Aner ikke hva vi skal gjøre med denne slåingen, huff.....

Fortsetter under...

hei slje

jeg er 99,9%sikker på at din lille prinsesse slår av sjalusi. dette er helt vanlig når et så lit barn får en lillebror/søster. de føler at den lille er en rival som kommer og tar en stor del av mamma og pappa..

å slå er et helt vanlig "redskap" for de små og bruke for å få oppmerksomhet. de bryr seg lite om den oppmerksomheten er god el dårlig, bare de får oppmerksomhet. selvom dere er flinke til å gjøre ting med bare henne osv, så føler hun at ho ikke får 100%oppmerksomhet slik hun gjorde før.

mitt råd er; bare fortsett slik dere gjør. ta henne vekk fra situasjonen når hun slår, og i en periode kan det være lurt å gi henne ekstra mye(nesten litt i overkant) ros og positiv oppmerksomhet når hun ikke slår..

er helt sikker på at dette kommer til å gå seg til, men skjønner at det er tøft mens det står på..

masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...