Gå til innhold

September: Våken om natta..

Twig

Anbefalte innlegg

Flere her som vandrer opp og ned av sengen om natta når ungen vil ha smokk? Jeg holder på å bli gal jeg nå..

Blir revet vekk fra søvnen hver 1 1/2 time i løpet av natta.. og hvert 30 min fra 5 og til 7..

Jeg vet ikke om det er pga tannutbrudd, den ene nede er kommet, den andre har vi kunnet se ganske lenge, men den popper ikke frem..

Har smurt på litt dentinox noen ganger, men hjelper ikke stort.. hun gråter ikke eller noe, bare "romstrerer" i senga si og leter etter smokken da ho våkner av det..

Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hos oss dette. Snuppa sover nå på eget rom og jeg hadde håpet det skulle bli bedre da, men neida. Fra 3 til vi står opp rundt 7 så er det inn med smokken ørten ganger. Er trøtt og lei nå, så snart flytter jeg henne tilbake inn på vårt rom igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh ja, det skjønner jeg... vi har bare 1 soverom enda vi da, så vi får ikke prøvd separate rom heller ;)

Krysser fingrene hver kveld om at ho sover mesteparten av natten uten smokk.. prøver å ikke bruke smokken så mye på dagen, for avvenne litt.. men neeeida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytta snupi inn på eget rom for en mnd siden fordi hun våknet så ofte at vi bare "forstyrret" hverandre og ingen sov... Nå ligger hun på naborommet, og jeg hører henne ikke for i halv åtte tiden om morgenen. I påsken var vi hos svigers og måtte dele rom med henne igjen. Våknet da flere ganger om natten av at hun var i full aktivitet der borte i sengen. Men hun gråt ikke, bare småpratet litt og dunka tutten i senga og fekta villt med armer og bein, etter en liten stund sov hun igjen....

Jeg som trodde hun sov godt hele natta nå da.... Det kan jo være at de fleste på denne alderen faktisk er våken med jevne mellomrom om nettene bare de gir forskjellige uttrykk for det? Kanskje roer hun seg av seg selv viss du ikke står klar med en gang det er lyd? Kanskje hun etter hvert venner seg til at det ikke er full service om natten?? Vanskelig å si for de er jo så forskjellige. Men viss hun bare ligger og romestrerer som du sier, så ville jeg latt henne være og se om hun ikke finner roen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å la henne ligge for seg selv maange ganger, ender med at hun skriker til slutt.. gir henne da smokken, og da sover hun toppen 30 min, så er det samme greia en gang til..

Jeg har hørt at lavendeldråper kan hjelpe på nattesøvnen.. enten i badevannet eller pittelitt på en klut i senga.. noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var som en drøm! hun sov HELE natten uten smokk :)

Vi henne helt oppe i senga, sånn at hun ikke hadde mulighet til å krype oppover og miste dyna på vei opp.. Så da var det nok det som var problemet :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...