Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg startet med sportsvogn til han når han var 4 mnd... Han var da 70 lang og bagen våres begynte å bli alt for liten.. Jeg kjøpte en brio tridem.., og la ryggen nesten helt ned når vi brukte den.., slik at han ikke fikk unødvendig belastning av ryggen.!

Nå er han 5.5 og stortrives i vognen.., han sitter nesten av seg selv.., så ofte han får sitte oppreist også slik at han får fulgt med.. Men det er bare i små perioder av gangen...

Med riktige vognen synes jeg absolutt du kan gå over til sportsvogn..=)

Annonse

Det er vel ingen i verden som har mere ryggproblemer enn nordmenn, og det er vi som er mest hysteriske når det gjelder å la barnet sitte egentlig!! Så er det egentlig så skadelig? Alt med måte selvfølgelig.. I blandt annet Korea er det vanlig å la barna sitte så fort som mulig, fra 2 mnd.. Og det er et folk med sterke rygger, så..

Tror jeg venter en mnd, men når våren er litt nærmere blir det bort med bag, ja!!

Jenta mi er 6,5mnd å har ikke begynt med sportsdelen ennå. men det er snart på tide merker jeg, bagen begynner å bli for liten.

Har emmaljunga edge duo så bagen er ganske stor så det holder nok noen uker til. Hadde tenkt til å bytte over til sportsdelen i mai engang.

Da er hun ca 7,5mnd.

Det er en fordel at dem kan sitte selv ja men på disse sportsdelene så kan man jo legge ryggen ned(hvertfall på min) så hun kommer nok til å ligge mest men få komme opp å titte i korte perioder.

Vi byttet over til sportsvogn da småen var 6 mnd, for da var han vokst ut av baggen sin. Til å begynne med lå han nesten helt flatt, og nå er han 8,5 mnd og sitter halvveis oppe. Han setter seg ikke opp selv enda, men sitter med strak rygg når han sitter på stol eller gulv o.l. så jeg føler at gutten min er sterk nok i ryggen til å tåle den belastningen.

Jenta vår har sittet i sportsvogn siden hun var 5 måneder.. hun nekter å ligge og storkoser seg når hun får sitte når vi går tur.... Nåer hun 7,5 måned og sitter selv på gulvet og det har hun gjort i 2 uker nå... Blir hun sliten så gir hun uttrykk for det ja...

Annonse

vi begynte med sportsvogn når tulla var 5 mnd.grunnen var at hu sov mindre på tur, og var urolig...jeg har ryggen helt nede, for hu ser mye mer ut enn i bagen likevel, og storkoser seg.dersom hu blir urolig setter jeg opp ryggen et lite hakk, og ble anbefalt dette på helsestasjonen.,,så det kan ikke være så skadelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...