Gå til innhold

Okey hør her.. Kan da pappan ta ut tidskonto samtidig som jeg har permisjon og prøver å ta en eksamen eller to fra studiet uten at dette innvirker på om det jeg får fra lånekassen blir lån eller stipend?

BBMogbolla

Anbefalte innlegg

Beklager så mange spørsmål.. men dette er det spm jeg lurer på..

Om papsen kan ta ut tidskonto mens jeg er prøver å ta noen eksamener, men belager meg mest på å være hjemme.. hvis dere skjønner dette??

Vil da fremdeles fødselsstipendet fra lånekassen være stipend og ikke lån hvis han tar ut tidskonto??

Fortsetter under...

ikke lett å bli klok på den derre lånekassen...klipper inn spørsmålet jeg sendte de, og svaret jeg fikk, håper det kan hjelpe deg litt:-)

Spmål:

Lurer på å ta et fag på høsten, mens far er

hjemme med barnet, der han benytter seg av tidskonto for de dagene. Vil dette ha noe å si for mitt fødselsstipend?(er det evt noen grense for hvor mange studiepoeng man kan ta mens man mottar fødselsstipend?)

Svar:

Du velger selv om du vil ta fag i perioden med fødselsstipend. Hvis din mann benytter seg av tidskonto (jobber minst 50%) vil ikke det påvirke fødselsstipendet ditt, men fødselsstipend blir ikke gitt i perioder han har fødselsperminsjon.

Klokere? Hehe om jeg konsentrerer meg godt, blei jeg litt klokere på svaret(men kronglete er det,hehe)

så lenge dere ikke er hjemme samtidig, så skal det nok gå finfint. poenget er bare at begge ikke kan være hjemme å slenge samtidig på papiret.. hihi. men hvorvidt du møter opp på forelelesninger de dagene far skal overta omsorgen for, tror jeg er rimelig fritt vilt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...