Gå til innhold

Nå er det jeg som trenger positive tanker

moderen

Anbefalte innlegg

fra dere her inne... Har siden skjærtorsdag hatt farget utflod (brun).

Har ikke orket å dra på legevakten, bare for å få beskjed om å dra hjem, ta det med ro, og kontakte fastlegen/jm på tirsdag... Det vet jeg fra før, liksom...

Gikk over i uke 13 på fredag, og er dermed akkurat på grensen for tidlig blødning. Har ikke smerter, og det kommer ikke friskt blod. Har alle symptomer som jeg har hatt - kvalmebyger, ømme pupper osv.

Har kjent "liv" i visse stillinger en ukes tid før dette, og det kjenner jeg fortsatt, men det som helt sikkert var liv da alt var normalt, er nå plutselig blitt innbilning inni hodet mitt...

Skal prøve å få en UL - time så snart som mulig tirsdag, men inntil da trenger jeg noen positive vibber...

Fortsetter under...

Kjære moderen.

Det er ikke helt uvanlig med denne utfloden, mange som har det både tidlig og sent i svangerskapet. Og når den er brun så er vel det et tegn på gamle blodrester som kommer ut, verre når det er friskt blod så vidt jeg vet. Og det at du kjenner symptomene som kvalme, ømme pupper osv er jo klare tegn på at den lille der inne fremdeles er der i fullt monn:-) Ellers så hadde alle disse tegnene blitt borte samtidig, du innbiller deg nok ikke dette!

Jeg ville ringt sykehuset og hørt med dem, kanskje du kan komme ut og få en ul der med en gang:-)

Krysser fingrene for deg og den lille og er helt sikker på at dette skal gå så fint!!!

Tusen takk - akkurat hva jeg trengte...

Jeg vet jo alt det der, men når man er i situasjonen selv, så blir verden en berg- og dalbane, og det er ikke så lett å være rasjonell. Og så er det det med å få UL, da - da får man et endelig svar, ikke sant... Så lenge man ikke vet, er det også et håp... Et tveegget sverd, det der.

Kanskje jeg tar kontakt med sykehuset, men det blir ikke før i morgen - har sendt min elskede på påsketur til Momarkedet i dag (han dro under sterk tvil, jeg måtte nesten bruke makt :-)), og jeg vil ha ham med, uansett hva "dommen" blir...

Men nå sitter jeg her i min lille lenestol, med PC på lavt bord foran meg, og magen godt "sammentrykket" - og den lille sommerfuglen er aktiv der inne... Er det... eller er det ikke... Uffffff...

Enig med attpåklatten. Brunt blod er gammelt blod.... Det er mye verre om det er friskt blod. Du har jo som sagt alle symtomer på gravidietet.

Når man er gravid så blir slemhinnene i hele kroppen og spesiellt inne i skjeden, og på livmortappen, mye mer blodrike og de hovner opp. Så lit friksjon, som foreks ved samleie, så er det ikke uvanlig med en bitteliten blødning.

En liten tyst soppinfeksjon, kan også ge bittelitt blødning...

Hvis du er engstelig, så kan faktisk legevaktslegen henvise deg til gynekolog på sykehuset. Jeg hadde ringt å snakket med en sykepleier på legevakten, kanskje hun kan hjelpe deg?

lykke til og påskeklem fra meg.

Annonse

En masse positive tanker og "vibber" sendes deg sporenstreks!!! Tror på ingen måte at sommerfuglfølelsen er innbilning, men rett og slett den lille i mavens måte å si at "hei moderen, jeg har det helt bra ;-)". Men klart at du bekymrer deg. Håper du får tatt ultralyd snart slik at du slipper unødige bekymringer.

Stoor nattaklem fra

Takk for vibber og tanker... Tok kontakt m/legevakt i dag, tenkte jeg kanskje sover bedre hvis jeg får et svar... Veel - doppler kunne de ikke bruke så tidlig som i 13. uke, ul hadde de ikke, og så tidlig ble man heller ikke henvist noe sted... Jadda. Så da er man visst overlatt til seg selv... Heldigvis hverdag i morgen, så da gjelder det bare å finne en forståelsesfull lege med UL og vilje til å hjelpe. I verste fall så kjenner jeg en veterinær med UL-apparat... Svar skal jeg ha!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...