Gå til innhold

Om å la svært små barn sove borte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er ikke så flink til å lese? Jeg er IKKE hovedinnlegger.. Og jeg finnes ikke provosert jeg. Jeg er mektig forundret over idiotien du utviser. Det er ganske festlig at du ber meg komme over i de voksnes rekker, det var dette med å kaste stein når man sitter i glasshus..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha ha ha,du er virkelig forrstyrra du HI.

"Vi er mange som ler av deg ine amalies mamma"sier du...men du skal vite atdet er mange som ler av DEG!

Å den skremmende kort lunta tror jeg det er du som har!

Skrevet

Ja jeg ler i alle fall godt av HI her. Forøvrig foreslår jeg at HI lar barne sove borte en natt slik at h*n får konsentrere seg litt om kjæreste og hvile. Kanskje h*n ikke hadde sittet her å vært sur og skrevet sinna-innlegg.

Skrevet

ja må si meg enig i at det virker som om HI har noen store problemer med sinne sitt!må være leit å være så sinna og gneldrete.slik en mor er ingen god mor

Skrevet

ha ha ha,leste nettopp HI innlegg å jeg må bare le!

lite å gjøre med mye innebygd sinne!!

Skrevet

hmm..

Stakkars barn som ikke vokser opp i Norge............ Tenk, i de fleste land i sør Europa feks, så har de max 12 ukers svangerskapspermisjon. Tenk de stakkars barna da, som må taes vare på av andre enn mammaen og pappaen sin i minst 8-9 timer hver eneste dag fra de er 3 mnd gamle!! De må da bli psykotiske og få evig seperasjonsangst hele gjengen...............Ærlig talt HI, dette må du tenke litt mer på......... Ja, ja Fortsatt god påske, de få timene som er igjen :)

Skrevet

Tror det kan være langt mer skadelig for en baby å ha en så aggressiv mamma enn å la barnet sove borte en gang nå og da. Et tips til HI: Slutt å bruke så mye tid og energi på å irritere deg over hva andre gjør, og bruk heller tiden på å ta deg av ditt eget barn ;o)

Skrevet

Jeg er HELT ENIG med hovedinnelgger....!!!!!

Synes det er utrolig mange egoistiske mødre (og fedre) som tydeligvis ikke tenkte gjennom hva det innebærer å bli foreldre...Hva trodde de liksom? At man kunne sove til 11 på søndager og gå på fest hver helg med en liten baby? Noen mennesker ass...

SKJERP DERE!!!!!!

Det er ungene som lider når dere kun tenker på dere selv!

Skrevet

Ja jeg trodde jeg kunne sove til 11 hver søndag og feste hver helg. Fikk sjokk da jeg fant ut at det ikke gikk, og har prøvd å levere tilbake babyen etter det, men sykehuset vil ikke ta henne tilbake. Hva gjør jeg nå?

Fortvilet

Skrevet

Ville de ikke ta henne tilbake?!

Slå i bordet og vis til forbrukerkjøpsloven!!!!!!!!Makan...

thi hi

Skrevet

JA vet du hva! Vi har faktisk en viss rett som forbrukere her. Jeg for min del har alt sendt inn klage på manglende bruksanvisning. Syns det er for dårlig at de glemte å sende ved en slik.

Nei, stå på og klag!

Skrevet

Akkurat når det gjelder å tale helt små babyers sak kan det godt være jeg hisser meg opp, ja! Det er ingen som er så forsvarsløse som dem. Spesielt om de har en mamma og pappa som handler etter sine egne behov, mens babyens blir satt i andre rekke...

Til opplysning er jeg en svært god mor. Omsorgsfull, kjærlig og svært sjeldent sinna på mine små. Bare ignorante, egoistiske foreldre får meg virkelig sinna...

Hilsen HI, som aldeles ikke er alene om å være anonym...

Skrevet

hvis svgermor vil ha marius på natta i helgen så lar jeg henne ha han. Er ikke noe galt i at barna sover borte da de er små.. men det er sant som hovedinnlegger sier..man leverer ikke barna sine slik at det er mulighet for å slappe av..

da jeg leverer guttungen så får jeg gjort så mye annet enn å sove.. da er det skikkelig husarbeide som står på lista.. men barna må jo få sove borte på natta. det skader ingen.

Skrevet

Blir litt skremt av at så mange er uenig me hovedinnlegget.. Det hun sier er jo heelt sant, å det vet nok de fleste her. Barnet har det best med mor og far. Å si at ungen smiler å har det fint forde om det har blitt satt bort om natten, blir rett å slett for dumt. Barn som sulter, blir utsatt for vold osv videre smiler også, selv om de har opplevd onde ting, det betyr ikke at det er best for dem. Selvfølgelig vokser de opp, å det blir "folk" av dem som mange foreldre unnskylder seg med. Men når jeg fikk barn var jeg ute etter å gi henne det aller beste her i livet, å det følger jeg opp. Hun er en trygg å god unge, som har god kontakt med andre i familien, selv om hun er hos meg om natten.

Skrevet

Hmmmmmmm. Kommer vel ganske tydelig fram her at de fleste mener at barn IKKE har vondt av en natt hos besteforeldrene. Det er du anonym og Hi og flere andre anonyme som er i mindretall. Hva som er "helt sant" her kan vel strengt tatt ikke du vite.

Skrevet

bare et spørsmål som jeg sitter med i denne latterlige tråden. HI er opptatt av hva de små barna selv ville velge om de kunne, og det er jo mange som har vist at de har hatt avlastning av bare ukes gamle barn. Men disse kan vel ikke velge vel, tror ikke evnen til å gjøre dette er utviklet nok på dette stadiet, så så lenge de for varme, omsorg, mat, ren bleie av en person som virkelig ønsker det aller beste for dem er vel alt i sin skjønneste orden da. For øvrig gjelder vel dette de litt eldre barna som "forstår" fraværet fra foreldrende dersom de som passer dem bare gjør dem godt og bringer foreldrenes omsorg videre for den korte stunde adskilelsen varer...

Skrevet

Tror egentlig snuppa mi hadde sovet godt hos sine kjære besteforeldre, jeg.. og tror ikke hun hadde fått noe særlig problemer av det heller!!

Da er det verre med meg.. Hadde ikke orka å sende henne fra meg en hel natt!! Har blitt skikkelig avhengig av den lille berta, jeg!

Skrevet

Du er trygg!!!!!! Så flott at babyen din er sammen med sin mamma heeeele tiden... Blir engstlig av sånne som deg!!!!

Skrevet

dette ble jo LITT for dumt da, det er nok bare en eller aen kjerring som er ute etter en diskusjon her tenker jeg. selv har nin 7mnd gammle baby sovet borte et par ganger, og jeg har ingen tro på at hun har tatt noen skade av det! rart det at alle som er enig med HI sigerer med anonym??? når dere absolutt må skrive så provoserende innlegg, kan dere hvertfall stå for dem mener nå jeg!

Skrevet

Legger meg ut for hogg her, men skitt au;0))

Er enig i tråden over her, at en bør jo stå for sine meninger da... Min er den, at hovedinnlegger aldeles ikke er på jordet, nei.

Jeg er førskolelærer, (har lest maaange tunge ped./psyk. bøker fordi jeg måtte;-) og det er riktig som hun/han nevner at flere utviklingspsykologer beskriver hvor traumatisk det er for babyen å skilles over et lengre tidsrom fra sin mamma og pappa.

Dette er det forsket mye på området, og flertallet er enige om at babyen vil føle at den såkalte symbiosen blir brutt, og dette kan gjøre større psykisk skade enn vi kanskje har lyst å tenke på.

Selvfølgelog vokser ungen opp, og selvfølgelig er sannsynligheten stor for at vi ikke merker noe på babyens psyke heller!

Men...hvorfor gamble med dette med mindre vi MÅ? Tror kanskje det var ment som et poeng?

Om babyen skriker i tre mnd, kan det jo hende at vi MÅ ha avlastning... Eller om vi blir bedt i selskap hos ei venninne vi ikke har sett på åtte år, og som skal returnere til Amerika dagen etter... etc

På mange måter er jeg vel dermed enig med hovedinlegger, og hiver meg på synet om at babyen bør være i mammaens trygge favn:)

Hilsen meg, som har hatt ei med heeerlig sovehjerte, en som nesten ikke sov første 1,5 år, og nå har en som er litt opp og ned. Er trøtt, men vil helst ha de små så tett som mulig...

Skrevet

Du var ihvertfall saklig! =)

Er enig med at den helst bør være med mamma og pappa, men det er vel de fleste! Det er de sjeldne gangene det er snakk om her, og de tror jeg ikke babyen tar skade av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...